  • 1. Data: 2002-06-12 18:22:00
    Temat: REKOJMIA - pilne prosze o pomoc
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Tocze boje z rzecznikiem praw konsumentow - sprawa dotyczy uprawnien z racji
    rękojmi. Jestem producentem obuwia - rzecznik podnosi ze w sytuacji kiedy
    klient zwroci sie do mnie z roszczeniem odstapienia od umowy z powodu
    wystapienia wady - pierwszy raz - NIE MAM PRAWA naprawiac obuwia - moge je
    TYLKO wymienic na nowe, obnizyc cene, lub zwrocic pieniadze. Bo to jest rzecz
    oznaczona gatunkowo. SPRWA ma jeszcze ine watki ale z nimi sobie poradzilem -
    prosze o POMOC 0-505 863 673 i...@h...pl (NIE p...@o...pl zadko odbieram)
    tylko i...@h...pl

  • 2. Data: 2002-06-12 19:53:31
    Temat: Re: REKOJMIA - pilne prosze o pomoc
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    p...@p...onet.pl says...
> [...]
    > TYLKO wymienic na nowe, obnizyc cene, lub zwrocic pieniadze. Bo to jest rzecz

    IMHO rzecznik ma racje. W odniesieniu do rzeczy oznaczonych co do
    gatunku,ze względu na ich powszechność oraz typowość przyjac nalezy ze
    podlegają one swobodnej wymianie. Wobec takiego założenia oraz treści
    art. 561 par 1 kc i ze wzgledu na zastępowalny charakter tych rzeczy,
    ustawodawca wyeliminowal naprawę, bowiem ich wymiana nie nastręcza
    problemów.
    Inaczej przy rzeczach oznaczonych indywidualnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 3. Data: 2002-06-13 09:06:07
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > problemów.
    > Inaczej przy rzeczach oznaczonych indywidualnie.

    Dziekuje ci za wyjasnienie - znam te przepisy dokladnie - jednak moim zdaniem w
    gre nalezy wprowadzic pojecie usuniecie wady i naprawa rzeczy - moim zdaniem
    (prof. Letowska o ile sie nie myle podobnie twierdzi) iz w przypadku zgloszenia
    reklamacji (rzeczy oznaczonej gatunkowo) jako kontruuprawnienie w stosunku do
    roszczenia konsumenta mam prawo do wymiany rzeczy na wolna od wad, obnizenia
    ceny, lub usuniecia wady - ale nie w sposob polegajacy na naprawie - moim
    zdaniem za takim tlumaczeniem przemawia fkt - jestem producentem i znam
    dokladnie proces technologiczny produkcji obiwa poza tym dokonuje wymiany spodu
    na fabrynie nowy - nie naprawiam peknietego przywracajac go do stanu
    uzywalnosci. Ha no i mam jeszcze jedno pyt. jak ma sie do tego txtx art 560
    gdzie mowa o pierwszej reklamacji, nie bylo wczesniej wymian ani narpaw tego
    towaru. Bede wdzieczny z apomoc. Takie tlumaczenie Rzecznika jest dla mnie
    krzywdzace i narusza moje interesy producenckie CZEKAM na mailocha infohoga.pl
    albo na opinie na grupie Dominik