    From: a...@p...pl (Andrzej Guziak)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: RE: wspólnota mieszkaniowa - samozwańczy administrator
    Date: 12 Oct 2004 20:40:30 +0200

> [...]

    > I co stoi na przeszkodzie żeby współwłaściciele zawarli umowę
    > o *użytkowaniu* poszczególnych części współwłasności ?
    > Chcesz przykładu ? - służę.
    > Owszem, mam mieszkanie we wspólnocie (wydzielone lokale).
    > Ale na *wspólnej częsci* (grunt) stawiamy garaże. "Każdy
    > osobno".
    > Sądzisz że będziemy notarialnie dzielić działkę na spłachetki
    > po 15 m^2 żeby "mój garaż" był MOIM GARAŻEM w rozumieniu
    > ustawy ? (garaże będą na płycie - 2 lata ubiegania się
    > o pozwolenie budowlane :>)
    > No to nie widzę przeszkód żeby z domem TEŻ tak było.

    Nie neguje.
    Moze nie dosc uwaznie czytalem, tematem jest, jak sadzilem i coraz mniej
    wprawdzie ale nadal sadze, wspolnota mieszkaniowa.
    Czyli musza byc samodzielne lokale stanowiace odrebna nieruchomosc.
    Przynajmniej dwa takie lokale.

    > IMHO przyjąłeś zły tok rozumowania :)
    > Tak jest NAJCZĘŚCIEJ.
    > Ale całkiem często spotykany stan w domkach "rodzinnych" (dajmy
    > na to - dzieci dziedziczą po rodzicach) IMO jest MOŻLIWY również
    > w średnim czy większym budynku !

    Jasne, ze jest mozliwy. Tyle, ze to nie bedzie wspolnota.
    W kazdym razie nie wspolnota w rozumieniu ustawy o wlasnosci lokali.

    > ^^^^^^^^^

    To nie ja :)

    > ^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^
    > Jakby to rzec... jest różnica i niespójność w zeznaniach ;)

    A to ja i faktycznie jest niespojnosc. Mea culpa.
    Powinno byc oczywiscie wlascicieli w obu zdaniach.

    > *DLACZEGO* ?
    > Współwłacicieli zwołał ? - zwołał.
    > Zaakceptowali ? - zaakceptowali.
    > Czego więcej potrzeba ???

    > Primo - najwyraźniej nie ma wspólnoty.
    > Secundo - najwyraźniej jest "zarząd". Współwłaścicielki. Przytakujący
    > konceptom "administratora", ale to jest chyba "stan zwyczajny"
    > jakichś 98,5% polskich spółdzielni mieszkaniowych, nie ??? No to
    > co dziwnego :]

    Uff. Skoro nie ma wspolnoty to moj post oczywiscie nie ma sensu.

    Pozdrawiam

    Andrzej Guziak
    mailto:a...@p...pl

    List sprawdzony skanerem poczty mks_vir ( http://www.mks.com.pl )