  • 1. Data: 2002-08-06 10:45:58
    Temat: Pytanka do prawnikow
    Od: "Tomasz Mielewczyk" <m...@t...pl>

    Witam
    Kilka pytan, jak w temacie do prawnikow:
    1- czy mozna odwolac sie od wyroku Sadu Rejonowego po terminie wniesienia
    apelacji ?
    2 - czy wyrok 6 miesiecy (po 30 godzin) nieodplatnej kontrolowanej pracy,
    oraz poniesienie kosztow i naprawa - wybitej szyby w wiacie przystankowej,
    nie jest za duza z uwagi na wymienione okolocznosci lagodzace wymienione w
    punkcie 3?
    3 - czy w momencie gdy oskarzony wspolpracuje przez caly czas z wymiarem
    sprawiedliwosci, sklada prawdziwe zeznania, uczy sie, nie byl nigdy karany -
    ani notowany, przebywa w "normalnym" srodowisku, nie pracuje - powinien
    dostac lagodniejszy wyrok, w przypadku oskarzenia o wybicie szyby w wiacie
    przystankowej ?
    4 - czy jako oskarzony o popelnienie przestepstwa z art. 288par.1 KK w wieku
    18'stu lat, powinien (teraz kiedy ma 21 lat) byc poddany art. 54par.1 KK ?
    5 - czy w przypadku kiedy zeznaje iz: "owszem rzucilem w wiate kamieniem,
    jednak zrobilem to kiedy byla ona juz zbita przez inna osobe" moge byc
    odpowiedzialny za szybe w 100% ?? (wartosc szyby to 350zl) czy tez
    maksymalna moja odpowiedzialnosc powinna wynosic 50% danej szkody?
    6 - ile mniej wiecej wziol by adwokat za apelacje w tej sprawie (o ile jest
    jeszcze mozliwa) ?
    7 - dlaczego Polski wymiar sprawiedliwosci dazy do zgnojenia, zrzucenia na
    margines spoleczenstwa, itd osob, ktore z reguly nie sa winne ?

    Dziekuje za odpowiedzi
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-08-06 11:00:33
    Temat: Re: Pytanka do prawnikow
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie>

    Tomasz Mielewczyk oznajmił::
    > Witam

    ja również

    > Kilka pytan, jak w temacie do prawnikow:

    > 1- czy mozna odwolac sie od wyroku Sadu Rejonowego po terminie wniesienia
    > apelacji ?

    tak

> [...]
    > dostac lagodniejszy wyrok, w przypadku oskarzenia o wybicie szyby w wiacie

    sąd sam to ocenia więc jakakolwiek debata nie ma sensu,
    ale jeśli chcesz,
    tak - wyrok jest za wysoki

> [...]

    > odpowiedzialny za szybe w 100% ?? (wartosc szyby to 350zl) czy tez
    > maksymalna moja odpowiedzialnosc powinna wynosic 50% danej szkody?

    a za co odpowiedzialnośc,
    a moze szyba by się nie potłukla,
    a może by nie trafil (sprawca),
    a może rzucil z silą niewystarczającą do wybicia szyby

    itd. itd.

    > 6 - ile mniej wiecej wziol by adwokat za apelacje w tej sprawie (o ile jest
    > jeszcze mozliwa) ?

    nie wiem

    > 7 - dlaczego Polski wymiar sprawiedliwosci dazy do zgnojenia, zrzucenia na
    > margines spoleczenstwa, itd osob, ktore z reguly nie sa winne ?

    NTG,
    poza tym IMHO nie masz racji

    > Dziekuje za odpowiedzi

    proszę

    --
    Zdelegalizować delimitery!

    fanatic OE user

  • 3. Data: 2002-08-06 11:04:48
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Tomasz Mielewczyk w wiadomosci news:3d4fa91d_3@news.vogel.pl :

    > 2 - czy wyrok [...] nie jest za duza z uwagi na wymienione okolocznosci
    > lagodzace wymienione w punkcie 3?

    jesli chodzi o pierwsze przestepstwa i wykroczenia wyrok zazwyczaj jest
    duzy, bo najczesciej jest w zawiasach i ma byc przestroga na przyszlosc,
    paradoksalnie okazuje sie, ze za kolene wykroczenie mimo ze powazniejsze
    wyrok jest mniejszy, ale za to lamie sie warunki zawieszenia, wiec wychodzi
    na to, ze i tak jest wysoki.
    zdaje sie ze ta polityka jest po to by zapobiegac niepotrzebnym
    wykroczeniom, bo normalny czlowiek jesli ma swiadomosc tego co na nim ciazy,
    jesli tylko bedzie mial zatarg z prawem, stara sie go unikac.

    --
    BITRO
    www.google.com twoim przyjacielem

  • 4. Data: 2002-08-06 11:19:11
    Od: Tomasz Slaski <t...@p...pl.invalid>

    Tomasz Mielewczyk wrote:

    > 1- czy mozna odwolac sie od wyroku Sadu Rejonowego po terminie wniesienia
    > apelacji ?

    Nie, można co najwyżej próbowac wnoskowac o przywrócenie terminu.
    Dokładnych okolicznosci, kiedy w danej sprawie można wnoskowac o
    przywrócenie terminu nie znam - niech specjaliści się wypowiedzą.

> [...]
    > nie jest za duza z uwagi na wymienione okolocznosci lagodzace wymienione w

    Uważam to za sensowny wyrok. Pozbawienie wolności (nawet w
    zawieszeniu) nie byłoby dobrą karą, grzywna - uwzgledniając
    potencjalne trudności w ściągnięciu - również.

> [...]
    > dostac lagodniejszy wyrok, w przypadku oskarzenia o wybicie szyby w wiacie

    Dostał łagodniejszy - praca kontrolowana to nie pozbawienie wolności.

> [...]
    > odpowiedzialny za szybe w 100% ?? (wartosc szyby to 350zl) czy tez
    > maksymalna moja odpowiedzialnosc powinna wynosic 50% danej szkody?

    IMHO w tym wypadku istotne jest, kto został przyłapany z kamieniem w
    ręku podczas rzucania w szybę. Co prawda istnieje coś takiego, jak
    dązenie do ustalenia prawdy obiektywnej, jednak często z braku
    silnych dowodów prawda obiektywna zostaje zastąpiona prawdą formalną
    - czyli taką, za jaką przemawiają niezbite dowody.

    > 6 - ile mniej wiecej wziol by adwokat za apelacje w tej sprawie (o ile jest
    > jeszcze mozliwa) ?

    Nie wiem - sprawa indywidualna. Inna jest sprawa, że nalezy pilnować
    terminów.

    > 7 - dlaczego Polski wymiar sprawiedliwosci dazy do zgnojenia, zrzucenia na
    > margines spoleczenstwa, itd osob, ktore z reguly nie sa winne ?

    Bez komentarza.

    --
    TOM - hobbysta prawnik ;)
    TS635-RIPE LAN/MAN BAFH GSM +48 607 81 83 30

  • 5. Data: 2002-08-06 11:49:47
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Mielewczyk" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > 7 - dlaczego Polski wymiar sprawiedliwosci dazy do zgnojenia, zrzucenia na
    > margines spoleczenstwa, itd osob, ktore z reguly nie sa winne ?

    Polski wymiar sprawiedliwości chroni zdrową część społeczeństwa przed
    debilami niszczącymi wiaty tramwajowe.Może następnym razem rzuci kamieniem w
    człowieka? I powie że on już wcześniej nie żył więc o co tyle krzyku?

    Leszek

  • 6. Data: 2002-08-06 23:52:38
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2002 13:49:47 +0200, "Leszek" <l...@p...fm>
    napisał(a):

    >Polski wymiar sprawiedliwości chroni zdrową część społeczeństwa przed
    >debilami niszczącymi wiaty tramwajowe.

    Niestety nie zawsze :(

    >Może następnym razem rzuci kamieniem w
    >człowieka? I powie że on już wcześniej nie żył więc o co tyle krzyku?

    Moim zdaniem te "6 miesiecy (po 30 godzin) nieodplatnej kontrolowanej
    pracy, oraz poniesienie kosztow i naprawa - wybitej szyby w wiacie
    przystankowej" jest słuszną karą, byle tylko dopilnowano, aby wyrok
    został co do minuty wykonany :) Jako ową nieodpłatną pracę zleciłbym
    wymienianie zbitych szyb na innych przystankach, wtedy ten, który
    został za podobny czyn skazany, pomyślałby sobie: co za dureń tą szybę
    potłuk, teraz ja muszę ją wstawiać, a jak już ją wstawię, to jutro
    znów muszę tutaj przyjść, posprzątać i na nowo wstawić. Może by coś
    zrozumiał, może.

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

  • 7. Data: 2002-08-07 01:41:13
    Temat: Re: Problem z zakupem w Geancie
    Od: <d...@N...poczta.gazeta.pl>

    Popieram Leszku, normalny czlowiek widzac stluczona wiate co najwyzej pokiwa
    smutno glowa i idzie dalej. Ktos kto widzi w tym rozrywke i postanawia
    dokonczyc dzielo zniszczenia zasluguje na pelna kare. Co to za bzdura z tym
    udzkodzeniem w 50%? A moze za chwile powie ze niczego nie zbil bo jego kamien
    przelecial przez dziure w szybie i tylko okruch szkla stracil?

    Trele morele. Niech sie cieszy ze za kraty nie idzie za taki numer. Szyba
    faktycznie 350-500zl ale dochodza koszty posrednie. Wiat jest w duzym miescie
    np. 700. No i co? Takich debili sie co noc paru znajdzie gdzies. Prosze
    policzyc koszty.

    I jeszcze ktos narzeka ze sie "gnoi" spoleczenstwo. No bez slow w ogole.

  • 8. Data: 2002-08-07 09:38:20
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    Marcin <s...@f...id.pl_to_nie> wrote
    <3...@f...id.pl_to_nie>:

    >Tomasz Mielewczyk oznajmił::
    >
    >ja również

    >tak

    Pewnie chodzi o przywrócenie terminu. Jeśli spóźnienie jest większe niż
    kilka dni - praktycznie niewykonalne. No chyba, że powódź, wojna albo coś
    takiego. 'Choroba matki nie jest usprawiedliwieniem, mimo że Sąd rozumie
    jakie to nieszczęście. Wniosek o uzasadnienie pisze się 5 minut, nic nie
    stało na przeszkodzie tak uczynić nie uchybiając terminowi.' - to cytat
    (może niedokładny, ale sens zachowany) z orzeczenia SO w Łodzi.

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 9. Data: 2002-08-07 09:47:37
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie>

    Pawel Baranowski oznajmił::

    > Pewnie chodzi o przywrócenie terminu.

    aha :)

> [...]
    > stało na przeszkodzie tak uczynić nie uchybiając terminowi.' - to cytat
    > (może niedokładny, ale sens zachowany) z orzeczenia SO w Łodzi.

    ech ta Łódź, same złe wspomnienia :)