    From: "arek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie o zakres obowiązków Policji - Allegro
    Date: Mon, 12 Oct 2009 17:20:10 +0200

    Witam

    Takie krótkie pytania: czy pan policjant może zadzwonić i powiedzieć:
    "Chciałbym wezwać pana do siebie w celu podpisania wniosku o umorzenie
    sprawy, bo osoba na którą złożył pan doniesienie, zgłosiła, że oddała panu
    pieniądze"?

    Chodzi o to czy rzeczywiście automatycznie jestem poszkodowanym w momencie
    złożenia wniosku (kontrahent napisał o mnie "sprytny oszust" - czy tym samym
    on też stał się poszkodowanym przeze mnie?) bez weryfikacji czy wniosek nie
    jest konfabulacją oraz czy automatycznie przestaję być "poszkodowanym" jeśli
    druga strona zadeklarowała (tylko zadeklarowała) zwrot pieniędzy (bez np.
    odsetek).

    I czy fakt podawania fałszywych informacji o terminach wysyłki paczki,
    numerach listów przewozowych - moim zdaniem ewidentna gra na zwłokę żeby
    jeszcze jaiś czas poobracać pieniędzmi kupującego - nie powinien być
    traktowany jako świadome oszustwo?
    Czy zwrot pieniędzy po jakimś czasie "oczyszcza" sprzedawcę w oczach
    policji? Podkreślam, że nie chodzi o sytuację "nasza paczka wysłana do pana
    (tu numer do sprawdzenia, żeby adresat nie miał wątpliwości) została
    zagubiona/zniszczona i czekamy na rozpatrzenie naszych reklamacji. Jednak
    już teraz oddajemy kasę, bo to my powierzyliśmy towar firmie przewozowej"
    tylko "tak tak, na pewno wysłaliśmy paczkę, czekaj pan, tak tak idzie idzie,
    a wiesz pan zgubili ją, kasę oddamy niedługo, a numer listu przewozowego to
    po co jak mówię że zgubili?".

    Arek