    From: "sherkan" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie o prawa do nazwy
    Date: 2 Apr 2007 13:07:03 -0700

    Witam,
    Chcialem sie dowiedziec jednej rzeczy...czy jak np. na rynku pojawi
    sie film o nazwie XXX i tematyce YYY, oczywiscie nazwa filmu jest
    zastrzezona, ale ja np. stworze sobie produkt typu chrupki
    kukurydziane to czy moge nazwac ta sama nazwa swoj produkt?
    ew. czy moge nazwac ta sama nazwa XXX i dodac cos swojego?
    np. XXX - ZZZ?

    Kiedys juz pisalem o swoim projekcie gry komputerowej opartej o
    tematyke filmu sf. "Gwiezdne wrota" (Star Gate).
    Moja gra nazywa sie "Star Gate Universum", a ostatnio spotkalem sie z
    zarzutem ze nie moge uzyc nazwy "Star Gate" gdyz nazwa w.w. filmu jest
    zastrzezona i nie moge uzywac jej.

    Jezeli chodzi podobienstwo mojej gry do tematyki filmu to jest tylko
    takie, ze uzywam w grze portalu (ktory byl motywme przewodnim filmu)
    do przenoszenia ludzi/rzeczy na dalekie odleglosci, ktory i tak
    unaczej zupelnie wyglada niz w filmie.

    Sherkan