  • 1. Data: 2007-01-02 17:15:00
    Temat: Pytanie dot ZUS dla rozpoczynających działalność gospodarczą
    Od: "Navi" <p...@y...com>

    Kuźwa, ale się troli namnożyło....

    Ale ja nie o tym ;)
    Pytanie - czy jest możliwe skorzystanie z niższych stawek ZUS dla osób
    rozpoczynających działalnośc gospodarczą [ustawa z dnia 1 lipca 2005 r. o
    zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych
    ustaw (Dz.U. nr 150, poz. 1248)] w przypadku, kiedy jestem zatrudniony na
    etacie np. na 1/2 lub 1/4 etatu w innej firmie?

    Oczywiście przy zachowaniu pozostałych warunków tj.: 1) rozpoczecie
    działności nie wcześniej niż 25 sierpnia 2005 r.,2) nie prowadziłem ani w
    okresie ostatnich 60 miesięcy kalendarzowych przed dniem rozpoczęcia
    wykonywania działalności gospodarczej nie prowadziły pozarolniczej
    działalności, oraz 3) nie wykonuję działalności gospodarczej na rzecz byłego
    pracodawcy, ale
    byłem większościowym (nie jedynym!) udziałowcem spółki z o.o.

    Z góry dzieki za potwierdzenie że tak :)

    Pozdrawiam, Noworocznie!

    KK