eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja wlasnosc? › [Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja wlasnosc?
    From: Slawek Puklo <m...@h...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [Pytanie] Kable sieci komputerowej w bloku wlasnosciowym - czyja wlasnosc?
    Date: Wed, 29 Dec 2004 10:22:38 +0000 (UTC)

    Witam

    Mam do grupowiczów pytanie, które pojawiło się w związku z sytuacją,
    która zainstała u mnie w bloku. Osiedle wygląda tak, że jest 5 bloków
    tbs i jeden własościowy - ja mam mieszkanie własnościowe. Blokami tbs
    zarządza firma (nazwijmy ją T), która jest też administratorem w naszym
    bloku.
    W blokach wykonana jest instalacja TV i sieci komputerowej - wykonała ją
    firma trzecia (nazwijmy ją N), która działała na podstawie umowy z firmą
    T. Instalacja wykonana jest we wszystkich 6 blokach.
    Przy kupnie mieszkania nigdzie nie było wspomniane, że będzie taka
    instalacja - została ona wykonana bez wiedzy właścicieli mieszkań,
    jeszcze przed odbiorem mieszkań. W międzyczasie mieszkania zostały
    odebrane, akty notarialne podpisane, ludzie się wprowadzili a blok
    został przekazany do użytku a właścicielem bloku jest wspólnota
    mieszkańców. Firma N nie pokwapiła się z ofertą na dostęp do intrnetu i
    TV do zarządu wspólnoty (owszem, rozwiesili ulotki na klatkach ale to
    tyle). Ostatnio firma N, nie informujać nikogo ze wspólnoty, chciała
    podłączyć nasz blok do sieci obejmującej pozostałe 5 bloków. Ktoś ze
    wspólnoty wyprosił ich z bloku (podobno niegrzecznie - tak twierdzi
    przedstawiciel firmy N). Firma N teraz stawia sprawę tak, że albo
    wspólnota podpisze z nimi umowę na dostęp do internetu oraz na TV. A
    jeżeli nie, to oni wyciągną kable. No i teraz jest pytanie - czyje to są
    kable? Firma N jest zainstalowała. OK. Ale nie uzgadniała tego z
    właścicielami mieszkań. Nie okazała też żadnej umowy z deweloperem,
    który był właścicielem budynku przed przekazaniem go wspólnocie.
    Czyje to są kable w tej chwili? Spotkałem się z twierdzeniem, że
    ponieważ nie ma żadnych umów łączących firmę N ze wspólnotą, to one
    "przeszły" na własność wspólnoty w momencie przekazania budynku.
    Może ktoś z grupowiczów zetknął się z podobną sytuacją?

    Pozdrawiam,

    --
    Sławek Pukło puklos (małpa) metawire (kropka) org