    From: "Krzysztof \"Banan\" Kmiecikowski" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytań kilka z zakresu prawa gospodarczego
    Date: Sun, 14 Mar 2004 14:54:41 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@klient3-168.petrus.com.pl

    Witam Wszystkich!
    Na początku chciałbym przeprosić wszystkich, jeżeli te pytania już na
    grupie były. Na moje wątpliwe usprawiedliwienie mam tylko to, że nie jestem
    prawnikiem i nieczytuję tej grupy.
    Mam kilka pytań, za odpowiedź wystarczy mi podanie aktu prawnego, w
    którym mogę szukać (chyba jako średnio inteligentny człowiek poradzę sobie z
    prawniczym żargonem), ale jeżeli ktoś chce w pełni laika oświecić to nie
    będę sie boczył. ;-)
    1. Znajomy ma firmę. Jak mogę stać się jej współwłaścicielem (tak, żebym
    miał możliwie najpodobniejsze prerogatywy do niego). Czy jedyną drogą jest
    założenie z nim spółki?
    2. Gdy zakładam działalność gospodarczą muszę podać "profil działania firmy.
    Na mój chłopski rozum pod szyldem "usługi" mogę prowadzić działalsność od
    kładzenia płytek do doradztwa podatkowego. Czy tak? Co może zrobić mi
    państwo gdy jako "usługowiec" będę handlował?
    3. Czy istnieje jakiś zbiorczy spis działalności na którą potrzeba mieć
    koncesję (lub w innej formie dostęp do wykonywania takiej praktyki jest
    ograniczony)?
    Z góry dziękuję wszystkim, którzy zechcą udzielić mi odpowiedzi.
    Pozdrawiam!
    --
    Krzysztof Kmiecikowski