    From: "Marcin Szymonik" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Publikacja korespondencji
    Date: Tue, 10 May 2005 11:35:58 +0200

    Witam serdecznie Szanownych Grupowiczow

    Przyszlo mi pracowac (Umowa o Dzielo) dla wyjatkowo "wrednego" i
    nieuczciwego zleceniodawcy (bylem podwykonawca)
    Obecnie wspolpraca juz sie calkowicie polozyla, mimo ze dzielo jest juz
    praktycznie ukonczone (nie mozna go ukonczyc z winy pracodawcy), pracodawca
    odmawia wyplaty wynagrodzenia. Oprocz tego przypisuje sobie prawa do
    wykonanego przeze mnie dziela.

    Postanowilem podac do wiadomosci publicznej tresc mojej korespondencji, z
    pracodawca, ku przestrodze innych pracownikow. Chcialbym rowniez w jakis
    sposob publicznie napietnowac nieuczciowosc.
    Powiadomilem o tym pracodawce, na co odpowiedzial, ze obarczy mnie
    niebotycznymi odszkodowaniami jak tylko sprobuje podac do wiadomosci
    publicznej tresc naszej korespondencji, gdyz to bedzie niszczylo wizerunek
    przedsiembiorstwa.

    Cala ta grosba wydaje mi sie absurdalna, mocno niepowazna i niesmaczna.
    Na wszelki wypadek postanowilem jednak spytac czy pracodawca moze miec
    jakiekolwiek podstawy by pociagac mnie do odpowiedzialnosci odszkodowawczej
    w przypadku opublikowania korespondencji? Dodam, ze korespondencja nie
    podlega zadnej klauzuli tajnosci.

    Jeszcze jedno
    Korespondencja (jak i budowane dzielo, ktore chcialem rowniez opublikowac -
    witryna internetowa) zawiera informacje na temat trzeciej strony (bedacej
    Klientem pracodawcy). Czy powinienem zadbac o to by usunac z dziela, jak
    rowniez z korespondencji, wszelkie wzmianki, ktore moga ujawnic tozsamosc
    Klienta pracodawcy?

    Z gory dziekuje za udzielona pomoc

    Marcin Szymonik
    s...@o...pl