  • 1. Data: 2007-08-11 14:20:25
    Temat: Przymus urlopu
    Od: "Krzysztof " <b...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    czy pracodawca może zmusić pójscie pracownika na urlop. Konkretnie: wziąłem
    urlop i zostawiłem sobie kilka dni tak na wszelki wypadek /zwłaszcza aby mieć
    4 dni na żądanie w razie nagłej potrzeby/. Ponieważ zakład teraz cały stoi
    gdyż jest okres urlopowy i z tego powodu ja także poszedłem na urlop. Jednak
    nie chce go wykorzystywać w całości, a pare dni zostawic sobie na róne nagłe
    zdarzenia. Czy jeżeli kierownik każe /żąda/ abym poszedł na te kilka
    pozostawionych dni to czy mogę odmówić? Jakie skutki ma taka sytuacje iż nie
    chce podpisać swojej "karty urlopowej" /nie chcę iśc na urlop/?

    Dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam!
    Krzysztof

  • 2. Data: 2007-08-11 14:28:04
    Temat: Re: Przymus urlopu
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztof " <b...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > nie
    > chce podpisać swojej "karty urlopowej" /nie chcę iśc na urlop/?

    możesz odmówić.

  • 3. Data: 2007-08-11 15:48:35
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    http://www.prawo.egospodarka.pl/15660,Kiedy-mozna-zm
    usic-pracownika-do-urlop
    u,1,34,3.html

  • 4. Data: 2007-08-11 15:48:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9kgj9$3ne$1@inews.gazeta.pl Krzysztof
    <b...@N...gazeta.pl> pisze:

    > czy pracodawca może zmusić pójscie pracownika na urlop.
    Na końcu zdania pytającego stawia się znak "?".

> [...]
    > pare dni zostawic sobie na róne nagłe zdarzenia. Czy jeżeli kierownik
    > każe /żąda/ abym poszedł na te kilka pozostawionych dni to czy mogę
    Obecnie możesz.
    A tak przy okazji - jak ci ten "kierownik" każe, to ty każ mu dać polecenie
    służbowe na piśmie.

    > Jakie skutki ma taka sytuacje iż nie chce podpisać swojej
    > "karty urlopowej"/nie chcę iśc na urlop/?
    To zależy. Jeśli nie chcesz i nie podpiszesz, to karta będzie niepodpisana.
    Jeśli niechcesz, ale podpiszesz - pójdziesz na niechciany urlop.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-08-11 16:21:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9klsf$ihr$1@atlantis.news.tpi.pl baya <b...@w...pl>
    pisze:

    > http://www.prawo.egospodarka.pl/15660,Kiedy-mozna-zm
    usic-pracownika-do-url
    > op u,1,34,3.html
    A możesz podrzucić jakieś źródło kiedy można zmusić użytkownika do
    sensownego linkowania?

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-08-11 17:19:36
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    ?

    http://www.prawo.egospodarka.pl/15660,Kiedy-mozna-zm
    usic-pracownika-do-urlop
    u,1,34,3.html

    http://www.prawopracy.fr.pl/15.php

    Art. 161. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. Co
    najmniej jedna część urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14 kolejnych dni
    kalendarzowych.

    Art. 163. § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów. Plan
    urlopów ustala pracodawca, w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową,
    biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność zapewnienia normalnego
    toku pracy.
    § 2. Plan urlopów podaje się do wiadomości pracowników w sposób przyjęty u
    danego pracodawcy.
    § 3. Na wniosek pracownicy udziela się jej urlopu bezpośrednio po urlopie
    macierzyńskim.

    Art. 164. § 1. Przesunięcie terminu urlopu może nastąpić na wniosek
    pracownika umotywowany ważnymi przyczynami.
    § 2. Przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu
    szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecność pracownika spowodowałaby
    poważne zakłócenia toku pracy.

    (...)

    Art. 167. § 1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas,
    gdy jego obecności w zakładzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w
    chwili rozpoczynania urlopu.
    § 2. Pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika w
    bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.

  • 7. Data: 2007-08-11 17:46:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9kret$l1h$1@nemesis.news.tpi.pl baya <b...@w...pl>
    pisze:

    > http://www.prawo.egospodarka.pl/15660,Kiedy-mozna-zm
> [...]
    Nie cytuj mi KP bo ja go znam.
    Naucz się skracać linki żeby wystarczyło kliknąć, a nie kopiować na 2 razy,
    bo wiersze są zawijane.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-08-11 18:01:08
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    > Nie cytuj mi KP bo ja go znam.
    > Naucz się skracać linki żeby wystarczyło kliknąć, a nie kopiować na 2
    razy,
    > bo wiersze są zawijane.

    Bardzo przepraszam, więcej nie będę, a tak na marginesie - cytuję
    Krzysztofowi, bo to on zadał pytanie, a ty, jak widać, włączyłeś się do
    dyskusji tylko po to, żeby czepiać się drobiazgów.
    Pozdrawiam,

  • 9. Data: 2007-08-11 18:12:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9ktt4$r9b$1@nemesis.news.tpi.pl baya <b...@w...pl>
    pisze:

    > razy,
    > Bardzo przepraszam, więcej nie będę
    No, to bardzo ładnie.

    >, a tak na marginesie - cytuję
    > Krzysztofowi, bo to on zadał pytanie, a ty, jak widać, włączyłeś się do
    > dyskusji tylko po to, żeby czepiać się drobiazgów.
    Nie, nie cytujesz Krzysztofowi tylko grupie. Krzysztofowi to możesz na
    priva.
    A ja nie czepiam się drobiazgów tylko czynię ci uwagi co do istotnej usterki
    twoich postów.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-08-12 03:59:01
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    >W wiadomości news:f9klsf$ihr$1@atlantis.news.tpi.pl baya <b...@w...pl>

    usic-pracownika-do-url
    > A możesz podrzucić jakieś źródło kiedy można zmusić użytkownika do
    > sensownego linkowania?

    Leń!