  • 1. Data: 2007-08-11 14:10:25
    Temat: Zatrudnienie na czarno.
    Od: "Krzysztof" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    czy jeżeli w sądzie powołam pewnego świadka która ze mną pracowała, a robiła
    to "na czarno" to oprócz tego że z tego powodu zakład będzie miał
    nieprzyjemności to ta osoba również? Czy jeżeli potwierdzi ona że była
    zatrudniona nielegalnie to także czekają ją z tego powodu
    nieprzyjemności /czyli poniesie jakieś konsekwencje prawne/?

    Dziękuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam!

    Krzysztof

  • 2. Data: 2007-08-11 15:33:59
    Temat: Re: Zatrudnienie na czarno.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    W czasie zatrudnienia "na czarno" świadek ten był zarejestrowany jako
    bezrobotny? Wiedział o tym, że jest zatrudniony nielegalnie?

  • 3. Data: 2007-08-11 17:19:34
    Od: "Krzysztof " <b...@g...pl>

    > W czasie zatrudnienia "na czarno" świadek ten był zarejestrowany jako
    > bezrobotny? Wiedział o tym, że jest zatrudniony nielegalnie?

    Czy był zarejestrowany jako bezrobotny to nie wiem, ale myśle że nie gdyż
    nie pobierał zasiłku, ale to też nie znaczy że nie był
    Co do tego czy wiedział to też nie wiem, hmmmmm, ale raczej powinien się
    domyślać

  • 4. Data: 2007-08-11 18:06:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof " <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie pobierał zasiłku, ale to też nie znaczy że nie był
    > Co do tego czy wiedział to też nie wiem, hmmmmm, ale raczej powinien się

    Osobie zatrudnianej na czarno grozi odpowiedzialność za niepowiadomienie
    PUP pracy o zatrudnieniu. W zależności od tego, czy pobiera zasiłek czy
    nie, to jest to wykroczenie albo przestępstwo. W wypadku wykroczenia
    przeważnie odstępuje się od karania poprzestając na pouczeniu, jeśli
    pracownik nic nie kręci. Dla pracodawcy zawsze jest to przestępstwo.

  • 5. Data: 2007-08-11 21:28:59
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    > Dla pracodawcy zawsze jest to przestępstwo.

    Czy oriętuje się Pan jakie sankcje za to są?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-08-11 22:13:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MIchal" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy oriętuje się Pan jakie sankcje za to są?

    Przeważnie 219 kk. Może dodatkowo dojść karne skarbowe i art. 303 kk. W
    praktyce grzywna + pozbawienie wolności w zawieszeniu.

  • 7. Data: 2007-08-12 13:10:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > Osobie zatrudnianej na czarno grozi odpowiedzialność za niepowiadomienie
    > PUP pracy o zatrudnieniu. W zależności od tego, czy pobiera zasiłek czy
    > nie, to jest to wykroczenie albo przestępstwo.

    A jeśli nie jest zarejestrowany w PUP?

  • 8. Data: 2007-08-12 16:01:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > A jeśli nie jest zarejestrowany w PUP?

    To pracownik nie ponosi odpowiedzialności karnej, bowiem nie łamie żadnego
    przepisu karnego. Pracodawca nadal popełnia przestępstwo.