  • 1. Data: 2007-02-11 09:09:11
    Temat: Przydział na mieszkanie komunalne
    Od: "wnioskodawca" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl>

    Dzień dobry,

    Muszę uporządkować sprawy mieszkaniowe po śmierci głównego najemcy.
    Do tej pory głównym najemcą była moja Mama. Mieszkanie jest w Zarządzie
    Tymczasowym KZGM.

    Mieszkanie składa się z 3 pokoi i zamieszkuję tam:
    -ja (nieprzerwalnie 50 lat),
    -mój były mąż (zameldowany 27 lat, rozwód w roku 2006)
    -nasza pełnoletnia córka (zameldowana od urodzenia)

    Zobowiązałam się dobrowolnie(ustnie) do przekazania pokoju, który zajmowała
    moja Mama mojemu byłemu mężowi by jakoś godnie mieszkać. Każdy zajmowałby po
    1 pokoju i prowadzilibyśmy osobne gospodarstwa domowe. We wspólnym
    użytkowaniu pozostawałaby kuchnia, przedpokój i łazienka. Złożyłam wniosek o
    przydział mieszkania do UMjako wnioskodawca i mój były mąż zaczął robić
    trudności i nie wypełnił go w części dotyczącej jego zatrudnienia i
    zarobków. Natomiast zaczął mieć żądania o to by i on był głównym najemcą w
    tym mieszkaniu wspólnie ze mną uzasadniając, że po takim okresie
    zamieszkiwania ma do tego prawo.
    Nie jestem skłonna przystać na to żądanie bowiem mam uzasadnione obawy.

    I teraz moje pytania:

    Czy mój były mąż ma takie prawo?
    Czy na jedno mieszkanie może być przydział opiewający dwóch głównych
    najemców?
    W jaki sposób mogę wyegzekwować od niego to, by partycypował w remontach i
    utrzymywaniu czystości we wspólnie użytkowanych pomieszczeniach?
    Czy prowadzenie odrębnych 3-ch gospodarstwa domowych wymaga jakiegoś
    pisemnego ustalenia?

    I pytanie dodatkowe:
    Ja wiem, że decyzja należy w tym przypadku do mnie. Proszę jedynie o
    podpowiedź.

    Posiadam orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności na stałe.
    Zamierzam się w przyszłości starać się wyprowadzić z tego mieszkania ze
    względu na duże opłaty,nie adekwatne do standardu. Mieszkanie jest stanowczo
    za duże bo ma ponad 110 m kw. Myślę o TBS, .. w UM stwierdzono, że gdybym
    opuściła i pozostawiła puste to mieszkanie to nie musiałabym ponosić innych
    opłat początkowych ponad zabezpieczenie pół rocznego czynszu. Własnościowe
    mieszkanie jest poza moim zasięgiem a ja chcę mieć po prostu spokój.

    Życzę miłej niedzieli,
    za podpowiedzi i sugestie będę wszystkim bardzo wdzięczna.
    Dziękuję

    Wnioskodawczyni z Katowic