  • 1. Data: 2002-09-27 12:11:25
    Temat: Czy doktoranci powinni walczyć o etaty?
    Od: "Tomek Zaleski" <t...@k...net.pl>

    Szanowni Państwo!

    Mam takie pytanie. Jakie zyski dla doktorantów dałoby ich zatrudnienie w
    placówce naukowej (w której są słuchaczami studium doktoranckiego) na
    minimalnym ułamku etatu? Rozumiem, że zysk ze składki emerytalnej będzie
    znikomy, ale może nabędą uprawnienia rentowe, które w przypadku
    nieprzyjemności życiowych mogą się przydać. Czy przydatna byłaby ochrona,
    którą daje kodeks pracy (np. maksymalna kwota, której może żądać pracodawca,
    gdy pracownik nieumyślnie naraził go na straty -- np. niszcząc aparaturę
    naukową). Czy w ogóle jest możliwe wypłacanie stypendium, przy jednoczesnym
    zatrudnieniu?

    Nie jestem pracodawcą, a studentem, który chciałby się uchronić przed
    "zawieszeniem", jakim jest czteroletnie stypendium doktoranckie. Czy warto
    walczyć o to, co opisałem?

    Pozdrawiam!

    Tomek Zaleski