  • 11. Data: 2008-10-12 07:36:30
    Temat: Re: Przeszukanie
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sat, 11 Oct 2008 15:43:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    >Hasło sam wpiszesz. Jeśli coś masz do
    > ukrycia, to możesz zaryzykować niepodawanie, ale licz się z tym, że jak
    > otworzą i znajdą to zapłacisz w kosztach postępowania za tę usługę.

    a na jakiej podstawie? przeciez on tej uslugi nie zamawial... pozatym chyba
    w polskim prawie kazdy ma prawo nie podawac informacji go obciazajacych
    --
    marcin

  • 12. Data: 2008-10-12 14:37:53
    Od: "Kit" <k...@d...plwywal.to>

    Szymon von Ulezalka <a...@i...pl> napisał(a):

    [ciach]

    > zainteresuj sie programem TrueCrypt :>

    Nie szukam zabezpieczen, nie szukam skutecznych metod na ukrywanie
    informacji w komputerze czy danych. Pytam sie z czystej ciekawosci czy
    stosowanie jakichkolwiek zabezpieczen a nastepnie brak pomocy przy probie
    dostepu Policji moze skonczyc sie zarzutami o utrudnianiu postepowania.

    Wydaje mi sie, ze Policja ma za zadanie wylacznie zabezpieczyc przedmioty i
    przekazac je Prokuraturze wiec czy prokurator moze zadac ode mnie ew. kod
    sejfu, numer PIN, haslo od komputera? Z wypowiedzi jakie przeczytalem
    ponizej wnioskuje, ze nie musze takich danych podawac. Mam czyste sumienie,
    nic do ukrycia, ani nie przewiduje spotkania z funkcjonariuszami.

    Moze od innej strony podejde do tematu - co mogloby stanowic zarzut
    utrudniania postepowania w opisanej sytuacji?

  • 13. Data: 2008-10-12 18:48:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > a na jakiej podstawie? przecież on tej uslugi nie zamawial... pozatym
    > chyba
    > w polskim prawie kazdy ma prawo nie podawac informacji go obciazajacych

    W kosztach postępowania jako opłatę za biegłego. Oczywiście, o ile jego
    wina zostanie udowodniona przed sadem i dostanie wyrok skazujący. Ale było
    to dla mnie o tyle oczywiste, że nie pisałem.

  • 14. Data: 2008-10-13 08:04:04
    Od: "DS" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    czyli w przypadku kiedy nic nie masz do ukrycia, mozesz odmowic podania PIN-
    u, hasla, kodu itp. itd a jesli policjant bedzie chcial przelamac
    zabezpieczenia i nic nie znajdzie to zaplaci z wlasnej kieszeni

    ps. do sluzbowego laptopa tez nie podam hasla ani nie przyloze palucha, moga
    go sobie zabrac i skontaktowac sie z kierownictwem, taka polityka firmy

  • 15. Data: 2008-10-13 19:21:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DS" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > czyli w przypadku kiedy nic nie masz do ukrycia, możesz odmówić podania
    > PIN-
    > u, hasła, kodu itp. itd. a jeśli policjant będzie chciał przełamać
    > zabezpieczenia i nic nie znajdzie to zapłaci z własnej kieszeni

    Tak, z tym, że nie policjant, a Policja.

  • 16. Data: 2008-10-15 14:03:57
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    NoName <n...@n...pl> wrote in news:gcokpl$rug$4@atlantis.news.neostrada.pl:

> [...]
    (...)
    > Policja moze nawet cie zastrzelic w prywatnym mieszkaniu.

    to znaczy, ze nikt nie moze sie czuc bezpieczny zwazywszy, ze w policji sa
    tez rozni "dziwni" ludzie...

    --
    Y?

  • 17. Data: 2008-10-15 14:12:25
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> wrote in

    > chcemy swiata bez granic, ale tez chcemy czuc się bezpiecznie

    czesto jest tak, ze w policji jest sporo mniej lub bardziej szeregowych
    funkcjonariuszy "dorabiajacych" sobie wspolpraca z lokalnymi gangami

    jak czystym przypadkiem chociaz wejdziesz w droge takiemu gangowi to wtedy
    pod byle pozorem wejda ci funkcjonariusze i "zabezpiecza" twoje najcenniejsze
    dane!
    albo dane krytyczne dla twojego bezpieczenstwa lub bezpieczenstwa twojej
    rodziny

    zbyt duze uprawnienia policji z BEZPIECZENSTWEM nie maja NIC wspolnego!

    --
    Y?