    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przepisanie nakazu zapłaty na inną osobe
    Date: Sat, 29 Apr 2006 20:36:40 +0200

    Witam
    Mam taki problem.
    Moja znajoma zamiast zwrotu długu, bo nie była w stanie mi go zwrócić,
    sama miała kłopoty finansowe i swoich dłużników, więc zrobiła pisemną cesje
    bezspornej wierzytelności - potwierdzonej prawomocnym nakazem zapłaty -
    innego swojego dłużnika na moją rzecz.
    I tu zaczyna się mój problem ,gdyby jej podpis był potwierdzony notarialnie,
    co planowaliśmy zrobić, to przepisanie przez sąd byłoby formalnością.
    Niestety cesja jest tylko potwierdzona pisemnie przez dwóch świadków, którzy
    byli obecni przy jej podpisywaniu.
    Potwierdzić notarialnie juz nie zdażyłem, bo dłużniczka się rozchorowała,
    stan zdrowia się pogorszył i obecnie dowiedziałem się, że zmarła.
    Mam takie pytania do osób, które lepiej znają sie na tych sprawach jak to
    zrobić, żeby sprawy nie zagmatwać i nie ponieść jakiś dużych kosztów, bo
    nawet nie wiadomo czy da się z tego nowego dłuznika ściągnąć.
    Planuje złożyć wniosek do sądu o przepisanie klauzuli wykonalności na moją
    rzecz załączyć tą cesje i prawomocny nakaz na tego nowego dłuznika, plus
    powołanie tych dwóch świadków.
    Nie wiem czy to wystarczy, nie mam też aktu zgonu, chyba mi nie dadzą w
    urzędzie, ale myśle ,że sąd moze wystąpić i dostać.
    Nie wiem też czy składac do sądu, który wydał ten nakaz czy do tego, gdzie
    mieszkam.
    Prosze o jakąś rade.
    Pozdrawiam
    mareK