  • 1. Data: 2007-11-15 13:19:58
    Temat: Przekazanie prawa własnosci domu
    Od: "Jacek" <t...@i...pl>

    Witam
    Rodzice posiadają dom wartości około 120 tys. zł. Posiadają akt własności i
    księgę wieczystą.
    W jaki najprostszy i najtańszy sposób mogą przekazać go synowi aby mógł
    otrzymać kredyt hipoteczny pod tę nieruchomość?
    Jacek T.

  • 2. Data: 2007-11-15 13:24:32
    Temat: Re: Przekazanie prawa własnosci domu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    Albo darowizna, albo sprzedaż i późniejsza darowizna otrzymanych pieniędzy.
    Taniej wyjdzie chyba darowizna domu i zaciąganie pod jego zastaw kredytu,
    ale prościej z punktu widzenia procedury będzie go kupić na raty.

  • 3. Data: 2007-11-15 13:32:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Albo darowizna, albo sprzedaż i późniejsza darowizna otrzymanych pieniędzy.
    > Taniej wyjdzie chyba darowizna domu i zaciąganie pod jego zastaw kredytu, ale
    > prościej z punktu widzenia procedury będzie go kupić na raty.

    a po co, jesli chodzi tylko o kredyt, to moga po prostu "podzyrowac" mu kredyt
    hipoteka domu, mysle ze nie powinno byc najmniejszego problemu

  • 4. Data: 2007-11-15 13:44:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a po co, jesli chodzi tylko o kredyt, to moga po prostu "podzyrowac" mu
    > kredyt hipoteka domu, mysle ze nie powinno byc najmniejszego problemu

    O tym nie pomyślałem, bowiem w tytule jest "przekazanie prawa własności".
    Ale banki różnie podchodzą do takiej sytuacji, bowiem w wypadku windykacji
    może być kłopot z osobami tam zamieszkałymi. Dla tego pisałem o braniu
    kredyt na zakup domu. Wówczas banki stosują preferencyjne zasady po prostu.

  • 5. Data: 2007-11-15 14:38:38
    Od: "Jacek" <t...@i...pl>

> [...]
    > może być kłopot z osobami tam zamieszkałymi. Dla tego pisałem o braniu
    > kredyt na zakup domu. Wówczas banki stosują preferencyjne zasady po

    Dziękuje za pomysły :) Temat to był mój pierwszy pomysł, moze niezbyt
    fortunny.
    Pożyczkę ma być przeznaczona na remont tego domu:)
    porozmawiam z konsultantem w banku jaka jest możliwość takiego żyrowania
    jeszcze jakieś sugestie ?
    pozdrawiam
    --
    Jacek T.