  • 1. Data: 2004-09-17 19:09:12
    Temat: Przedawnienie według windykatora (Zepter - ciąg dalszy)
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Dwa miesięce temu pisałam na grupie, o problemach, jakie mają moi znajomi z
    dawnym kredytem na garnki Zeptera.

    http://www.google.pl/groups?q=zepter+Monika+group:pl
    .soc.prawo&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&selm=cdbg7v%24e1m%241%
    40nemesis.news.tpi.pl&rnum=1

    Teraz windykator znowu odezwał się, telefonicznie. Na stwierdzenie, że
    sprawa się przedawniła, "egzekutor" stwierdził, że co prawda nie jest
    prawnikiem, ale przeszedł szkolenie, na którym poinformowano go, że
    "roszczenia przedawniają się po 10 latach, jeśli przez te 10 lat firma nie
    upomina się w żaden sposób o pieniądze, a firma wysyłała regularnie
    wezwania, które nie były odbierane". Znajomy stał twardo na stanowisku, że
    się przedawniło i windykator postanowił dowiedzieć się w firmie, na której
    zlecenie działa (firma KRON czy coś koło tego) i jeszcze się odezwać.
    Ciekawe czy da jeszcze znak życia?

    Mnie samą zainteresowała jedna rzecz - facet próbuje ściągnąć kasę, straszy
    sądem, a mimo tego nie wysyła żadnych pism (ani na nowy ani na stary adres
    znajomego nic nie przychodziło.... z resztą mój znajomy jest tak
    prostolinijnym gościem, że odbiera całą korespondencję, nawet jak już się
    wyprowadził od rodziców, to oni odbierali wszystko - stąd wie z pewnością,
    że nic nie przychodziło, w ciągu ostatnich 3 lat, w tej sprawie) i
    kontaktuje się tylko przy pomocy telefonu czyli - bezśladowo... Myślę, że
    sam wie, że jest na straconej pozycji, ale liczy, że coś wskóra...

    pozdr

    Monika

  • 2. Data: 2004-09-17 20:56:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    Bieg przedawnienia nie zostaje przerwany poprzez wysłanie wezwania do
    zapłaty. Bieg przedawnienia przerywa się:

    1) przez każdą czynność przed sądem lub innym organem powołanym do
    rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo przed
    sądem polubownym, przedsięwziętą bezpośrednio w celu dochodzenia lub
    ustalenia albo zaspokojenia lub zabezpieczenia roszczenia;

    2) przez uznanie roszczenia przez osobę, przeciwko której roszczenie
    przysługuje.