    From: "Sniegu" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przedawnienie roszczeń i odsetki
    Date: Thu, 15 Jan 2004 22:03:17 +0100

    Witam serdecznie.

    Temat na forum pojawial sie juz niejednokrotnie. Jednak moj post dotyczy
    nieco innej kwestii.
    Bylem klientem firmy swiadczacej uslugi dostepu do internetu. Nie zaplacilem
    kilku ostatnich faktur i rozwiazalem umowe. Ostatnia z faktur byla
    wystawiona w listopoadzie 2000 r. W chwili obecnej sprawa trafila do
    jakiegos biura prawnego, doliczono odsetki i "koszty wezwania do zaplaty".
    Z tego co dowiedzialem sie z tej listy dyskusyjnej to w listopadzie 2003
    sprawa ulegla przedawnieniu ale odsetki musze zaplacic. Jezeli nie dojde do
    ugody z ta firma to sprawa trafi do sadu.

    Pytanie moje jest takie: co zrobic aby nie zaplacic kosztow postepowania
    sadowego w tym przypadku?
    Wydaje mi sie, ze jezeli zaplace odsetki to po oddaniu sprawy do sadu firma
    ta przegra, gdyz zgodnie z prawem roszczenia zostaly przedawnione i sama
    poniesie koszty. (a moze odsetek jednak tez nie musze placic?)

    Pytanie 2: czy firma, ktora przejela ta sprawe moze doliczyc sobie "koszty
    wezwania" i skad sie bierze ta kwota ?

    Z gory dziekuje za opinie, pozdrawiam.