  • 1. Data: 2002-06-14 07:28:55
    Temat: Przedawnienie kredytu?
    Od: "MAX" <m...@m...com.pl>

    Witam grupowiczów,

    Pytanie dotyczy sprawy kredytu wziętego jakieś 4 lata temu. Czy ja nie
    wzywając kredytobiorcę do zapłaty zaległego kredytu mogę obawiać się
    przedawnienia sprawy? Z tego co wiem to przedawnienie spraw cywilnych nawet
    nie złożonych do sądu może być po 3 latach

    pozdr

    Max

  • 2. Data: 2002-06-14 12:15:07
    Temat: Re: Przedawnienie kredytu?
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>

    Kredytu czy poĹźyczki?
    WJ

  • 3. Data: 2002-06-14 14:26:05
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>

    Różnica jest taka, że jesli to była pożyczka (bez udziału banku) to wchodzą
    w grę przepisy KC, jesli kredyt to Prawo Bankowe. Poza tym ważne czy
    związane jest to z działalnścią gospodarczą (profesjonalną) czy nie.

    Poza tym jesli chodzi o sprzedaż ratalną, to sklep otrzymał zapłatę od banku
    i to bank powinien się zatroszczyć
    o swoje pieniądze.

    WJ

  • 4. Data: 2002-06-14 14:42:13
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>

    zasada: przedawnienie po 10 latach
    z wyjątkiem innych okresów przewidzianych w ustawie
    oraz roszczeń z działalnosci gospodarczej oraz o
    swiadczenia okresowe - 3 lata

    wj