  • 1. Data: 2011-06-27 09:46:14
    Temat: Przedawnienie
    Od: MT <m...@g...pl>

    Witam,
    jakiś czas temu założyłem sprawę w sądzie o zapłatę zaległej pensji za
    pracę z tytułu umowy o pracę. Sprawę wygrałem. Niestety pracodawca i tak
    mi nie zapłacił. Chciałbym odgrzać sprawę u komornika, niestety trochę
    to było dawno. Moje pytanie, po jakim czasie następuje przedawnienie?
    minęło chyba już 6 lat.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2011-06-27 10:01:41
    Temat: Re: Przedawnienie
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 27 Jun 2011 11:46:14 +0200, MT napisał(a):

    > Moje pytanie, po jakim czasie następuje przedawnienie? minęło chyba już
    > 6 lat.

    Na wykonanie wyroku masz 10 lat, przy czym każda podjęta próba egzekucji
    u komornika powoduje przerwanie biegu przedawnienia -- czyli masz
    następne 10 lat.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-06-27 11:21:47
    Od: MT <m...@g...pl>

    W dniu 2011-06-27 12:01, Olgierd pisze:

    > Na wykonanie wyroku masz 10 lat, przy czym każda podjęta próba egzekucji
    > u komornika powoduje przerwanie biegu przedawnienia -- czyli masz
    > następne 10 lat.

    Dzięki:)

  • 4. Data: 2011-06-27 13:39:08
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Najpierw musisz uzyskać w sądzie klauzulę wykonalności do tego wyroku.
    A trochę to trwa, no może nie lata, ale miesiące na pewno (twórcza definicja
    słowa "niezwłocznie" wg polskiego sądownictwa).
    I proponuję w międzyczasie upewnić się co do adresów dłużnika, bo jakby co
    także trwa.

    -----