  • 1. Data: 2003-07-21 23:22:27
    Temat: Przeciąganie kabla nad ulicą
    Od: "Ghost" <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    Pytanie jak w temacie. Jakie zgody są potrzebne i u kogo, żeby mieć LEGALNIE
    przeciągnięty przez ulicę kabel tak, by nikt nie mógł się przyczepić. Gdzie
    szukać informacji. Kabel ciągnę do sąsiada, ale musi być legalnie. Ulica
    jest na uboczu (domki jedno/wielorodzinne), mało uczęszczana. Jednak mam
    uciążliwego innego sąsiada i kabel musi być pociągnięty w pełni legalnie.
    Odpada robienie tego po kryjomu

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 2. Data: 2003-07-22 07:08:44
    Temat: Re: Przeciąganie kabla nad ulicą
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    mam
    > uciążliwego innego sąsiada i kabel musi być pociągnięty w pełni

    Urząd Gminy - przypuszczalnie wydział komunikacji - on jest
    właścicielem terenu i on wydaje zezwolenie wraz z warunkami
    technicznymi (jeżeli droga jest drogą prywatną (spółdzielczą itp.) to
    trzeba się zwrócić do właściciela.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 3. Data: 2003-07-22 13:49:52
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 22 Jul 2003 01:22:27 +0200, "Ghost" <c...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >szukać informacji. Kabel ciągnę do sąsiada, ale musi być legalnie. Ulica
    >jest na uboczu (domki jedno/wielorodzinne), mało uczęszczana.

    Domki wlasnosciowe, wiec droga pewnie publuczna (a nie spoldzielcza)
    Wiec wojt, burmistrz lub prezydent miasta - w zaleznosci od tego
    co to za gmina. Do niego adresowac pismo.

  • 4. Data: 2003-07-22 18:44:34
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    > Domki wlasnosciowe, wiec droga pewnie publuczna (a nie spoldzielcza)
    > Wiec wojt, burmistrz lub prezydent miasta - w zaleznosci od tego
    > co to za gmina. Do niego adresowac pismo.

    drogi mogą byc gminne, powiatowe i krajowe
    a więc należy ustalic rodzaj drogi
    reszta OK
    JarekM

  • 5. Data: 2003-07-22 20:53:44
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 22 Jul 2003 20:44:34 +0200, "Jarosław Matejczuk"
    <j...@j...net> wrote:

    >drogi mogą byc gminne, powiatowe i krajowe
    >a więc należy ustalic rodzaj drogi
    >reszta OK

    no pominalem jako niepawdopodobne, ze gosc
    chce przeciagac kabel nad droga krajowa
    czy nawet wojewodzka.

    Aby byc precyzyjnym (ustawa
    z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych. )
    Art. 19. 1. Organ administracji rządowej lub jednostki samorządu
    terytorialnego, do właściwości którego należą sprawy z zakresu
    planowania, budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg, jest
    zarządcą drogi.

    2. Zarządcami dróg, z zastrzeżeniem ust. 3 i 5, są dla dróg:

    1) krajowych - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad,

    2) wojewódzkich - zarząd województwa,

    3) powiatowych - zarząd powiatu,

    4) gminnych - wójt (burmistrz, prezydent miasta).

    3. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad jest zarządcą
    autostrady wybudowanej na zasadach określonych w ustawie do czasu
    przekazania jej koncesjonariuszowi w drodze porozumienia zawartego
    przez niego z koncesjonariuszem. Koncesjonariusz pełni funkcję
    zarządcy autostrady płatnej na warunkach określonych w umowie
    koncesyjnej, z wyjątkiem zadań, o których mowa w art. 20 pkt 1, 8 i
    17, które wykonuje Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.

    3a. 4. Zarządzanie drogami publicznymi może być przekazywane między
    zarządcami w trybie porozumień.

    5. W granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg
    publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent
    miasta.