    From: Rodezjan <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Provident-jak pomóc sąsiadce???
    Date: Fri, 01 Dec 2006 23:27:26 +0100

    Witam,
    wlasnie odwiedzila mnie zalamana sasiadka. Okazalo sie ze jej dobry znajomy
    byl pracownikiem Providenta. Wpadl w spore klopoty finansowe o czym nie
    wiedziala i postanowila mu pomoc. Poprosil ja zeby wziela w P pozyczke w
    wysokosci 2000pln a on bedzie ja splacal. Oczywiscie okazalo sie pozniej ze
    zrobil tak kilku znajomych, z P go wyrzucili, a sasiadka zaczyna dostawac
    wezwania do zaplaty.Nie zaplacila ani jednej raty, okazalo sie ze on tez. Po
    wizycie sasiadki w P okazalo sie ze P wie o jego dzialalnosci i
    poproszono ja
    o napisanie oswiadczenia o calej sytuacji. Niestety nie otrzymala przez
    nieuwage kopii swego oswiadczenia.Powiedziano jej takze ze delikwent napisal
    oswiadczenie dla nich ze mimo podpisywania przez ludzi tych pozyczek,
    oni tych
    pieniedzy nie mieli w reku, tylko on je zabieral.Oczywiscie jego deklaracji
    sasiadce nie pokazali. W ostatnich dniach pojawil sie Pan Kierownik z P u
    sasiadki i zazadal splat. Ona niestety nie jest w stanie ich splacac
    (1000pln
    emerytury) a poza tym czuje sie oszukana (choc zdaje sobie sprawe ze swojej
    naiwnosci). Zastanawiam sie jak mozna Jej pomoc? Co dalej zrobic w tej
    sprawie? Wiem, czytalem umowe-wydaje się ze sprawa jest przegrana, ale
    moze da
    rade podjac jakies kroki? Oczywiscie kwestia dogadania sie z P w celu
    zaplaty
    np. samej kwoty pozyczki bez kosztow (1500pln) rowniez biore pod uwage, ale
    to chyba na koncu, gdy inne mozliwosci sie wyczerpie. Bede wdzieczny za
    rady.

    Pozdrawiam

    Marek