  • 1. Data: 2007-10-23 20:15:57
    Temat: Proszę o radę
    Od: "Krawiec" <j...@n...pl>

    Proszę o radę i ewentualne sugestie co mogę zrobić w następującej sytuacji:

    Parking społeczny 200 stanowisk.Dzisiaj okazuje się że nie odprowadzano podatku
    VAT od wnoszonych wpłat za użytkowane miejsca (od 2004 roku).US obliczył
    należny podatek+odsetki.Zarząd parkingu postanowił że zaległą kwotą obciąży
    użytkowników(na jedno stanowisko przypada kwota ok 1000zł).W związku z powyższym
    mam pytanie:czy jest to zgodne z przepisami.

    --
    Krawiec

  • 2. Data: 2007-10-23 20:38:13
    Temat: Re: Proszę o rad
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krawiec" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwotą obciąży użytkowników(na jedno stanowisko przypada kwota ok
    > 1000zł).W związku z powyższym mam pytanie:czy jest to zgodne z

    A kto powinien ponieść te koszty, jeśli nie właściciele? Inna sprawa, że w
    odniesieniu do odsetek karnych - moim zdaniem - właściciele mogą dochodzić
    ich na drodze cywilnej od zarządu, który nie wywiązał się z obowiązku i
    podatku nie zapłacił. Bo podatek i tak powinni wszyscy zapłacić.

  • 3. Data: 2007-10-23 21:22:59
    Temat: Re: Proszę o radę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, Krawiec wrote:

> [...]
    > obciąży użytkowników(na jedno stanowisko przypada kwota ok 1000zł).W związku
    > z powyższym mam pytanie:czy jest to zgodne z przepisami.

    Pierwsze pytanie: a od jakiej kwoty został naliczony podatek?
    Znaczy co było PODSTAWĄ obliczania?
    I pytanie drugie: co się działo z wpłacanymi pieniedzmi?
    Bo to *z nich* powinien być zapłacony podatek VAT!
    Więc jak ktoś je "rozdał", to de facto rozkradł podatek :],
    mimo że wcale na to nie wygląda (na 1. rzut oka).
    Być może owa kwota była zaniżona, ale tak czy siak CENA miała
    zawierać podatek...
    Sprawa odsetek jest odrębna, i rzeczywiście nadaje się na tę
    grupę ;) (a nie .podatki) i tu przyznam że nie wiem.
    Ktoś brał wynagrodzenie za "obsługę papierów"? Na jakich
    warunkach?

    Jak na mój gust: niech zarządca zacznie od wizyty u doradcy podatkowego.
    Bo nie wiem czy kojarzysz, ale mi wychodzi czarno na białym: owe
    pieniądze które chcą zbierać wcale nie będą "wpłatą na VAT".
    Na mój gust to będzie "dopłata to zaniżonej ceny parkingu".
    Czyli od pozbieranej kwoty... należy się VAT :>

    Skoro już wtopiłem w OT, to skończę jak to widzę:
    - wpłacona kwota = X
    <koniec założeń>

    Wnioski:
    - owa kwota składa się z ceny netto x/(1+22%) którą dalej oznaczę "n"
    - oraz podatku VAT w wysokości n*22%, dalej oznaczanego "p"

    Kwoty "p" brakuje. Ale to nieprawda, brakuje kwoty x*22%, i doskonale
    zdaję sobie z tego sprawę że wszyscy tak założyli, tylko nie wszyscy
    pewnie założyli że owa "dopłata" to dopłata do ceny parkingu, ktora
    idzie w 1/(1+22%) na spłatę VAT *już* zaległego oraz resztę
    (22% z 22% :)) VAT który się dopiero pojawi *po korekcie*.

    Wcale się nie zdziwię jak wyjdzie, że US łupnął odsetkami od "całych"
    22%, naliczonych od "dotychczasowego traktowanego jak netto", ale
    IMO wg ustawy tak nie jest :)

    pzdr, Gotfryd