    From: "Marcin" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prosze o porade. Help.
    Date: Sat, 15 Nov 2003 21:14:56 -0000

    Temat konsumencki ale może ktos mi doradzi... Zakupilem 3 mies temu garnitur
    firmy ....... za 829zł do swojego slubu. Sprzedawca strasznie go wychwalal,
    że jest z bardzo dobrego materialu i sie nie gniecie ( skrecał przy mnie
    rekawy). Sklad jego to welna 65% i jedwab 35%. Faktycznie był bardzo ładny i
    sie skusilem. Radosc moja trwala krotko bo 2 godziny. Po tym czasie
    zauwazylem ze mam na sobie wygnieciony i zdeformowany garnitur. Po
    weekendzie udalem sie do sklepu celem zwrotu towaru. Niestety sprzedawca
    najpierw nakazal oddac go do pralni i to koniecznie ekologicznej. Niestety
    garnitur juz nie wrocil do stanu przy zakupie. Sprzedawca do tego
    stwierdzil, ze moge jedynie zareklamowac do producenta wiec spisalismy
    odpowiedni kwestionariusz i garnitur zostal wyslany do producenta. Po 3
    tygodniach garnitur wrocil od producenta z orzeczeniem, ze "...garnitur ma
    prawo sie gniesc gdyz jest z welny i SZTUCZNEGO JEDWABIU (o czym sie
    dowiedzialem w momencie czytania i na metce bylo napisane ryanor) a
    sprzedawca nie zapewnial ze sie nie bedzie gniotl...". Dla mnie to jest
    jawne oszustwo. Przeciez ja jako klient nie musze sie znac na skladzie
    materialowym garnituru. Sprzedawca powinien rzetelnie informowac o jego
    cechach a nie wciskac bubel gniotacy sie. W koncu dalem za niego tez nie
    malo i oczekiwalem tez odpowiedniej jakosci. Czy ktos moze mi doradzic jak
    wywalczyc zwrot kasy za garnitur?
    Pozdrawiam.