  • 1. Data: 2006-01-07 13:48:52
    Temat: Prosze o pomoc-art.300 paragraf 2 i wyrok
    Od: "Ann" <a...@g...pl>

    Szanowni Państwo - bardzo prosze o pomoc. Sprawa wyglada tak:

    Rodzice moi podarowali mi mieszkanie w dobrej wierze. Po 2 latach firma przez
    nich prowadzona przez 12 lat została postawiona w stan upadłości. Wytoczono
    rodzicom sprawe o podarowanie w zlej wierze mi tego mieszkania (art. 300
    paragraf 2) i pokrzywdzenie wierzycieli. W wyniku sprawy sąd zasądził - zgodnie
    z żądaniem prokurator 10 miesięcy więzienia w zawieszeniu na 4 lata (!) oraz po
    2 tys. grzywny od każdego z rodziców.
    Rodzice z wyrokiem sie pogodzili ale ambitna pani prokurator nie, bo wczoraj
    rodzice dostali pismo, ze prokurator złożyła apelację - zaskarza na zasadzie
    art. 425 i 444 KPK.
    W uzasadnieniu napisała ze przestepcy nie powinni chodzic po ulicy i trzeba by
    kara miała dotkliwe skutki dla nich, oraz by uniknąc dalszej mozliwosci
    podarowania czegokolwiek przez rodziców komus jeszcze (a syndyk i tak juz
    wszystko zabrał).

    Pytanie - jakie są zazwyczaj skutki gdy apelacje składa prokurator - czy sad
    okregowy w takich przypadkach ma zwyczaj utrzymywania wyroku w mocy czy tez
    raczej przychyla sie do prokurator. Dodam, ze chodzi o Wrocław.

    Rodzice wczesniej nie byli nigdy karani.
    Boje sie, bo co jak co, ale oni to sie do wiezienia nie nadaja, psychicznie nie
    zniosa tego, i sa na to za starzy..

    Dodam jeszcze, ze ja mam osobna sprawe - założył mi syndyk, o to że wziełam
    mieszkanie. Ale wolno to idzie, i jeszcze sprawy nie było. Ciekawe czy tez
    dostane 10 miesiecy, moze z mama w celi jeszcze bede..

    pozdrawiam i prosze o pomoc,
    Ann.

  • 2. Data: 2006-01-07 14:04:41
    Temat: Re: Prosze o pomoc-art.300 paragraf 2 i wyrok
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    tez
    > raczej przychyla sie do prokurator. Dodam, ze chodzi o Wrocław.

    Niestety na tak postawione pytanie nikt Ci nie udzieli użytecznej odpowiedzi.
    Bo statystyczne dane nie mają tu nic do rzeczy.
    Sąd Okręgowy będzie orzekał na podstawie dowodów zgromadzonych w sprawie a
    nie na podstawie statystyki, czy zwyczaju w swojej działalności.

    Bez znajomości wszystkich szczegółów sprawy nie sposób oceniać jaki może być
    wyrok II instancji

    -> http://usenet.pomocprawna.info