  • 1. Data: 2002-06-26 20:07:20
    Temat: Prosze o interpretacje pilne WKU
    Od: "Scott" <s...@2...pl>

    Witam
    Moze to nie ta grupa ? Ale nic inne go mi do glowy nie przychodzi a pali mi
    sie grunt pod nogami . Dostalem wezwanie na WKU na ktore poszedlem no i
    zacelo sie .......... . Zostalem skreslony z listy studentow w marcu do tego
    tygodnia nie skladalem nigdzie papierow az mnie wezwali ( co sie bede
    spieszyl ) no i mam . Poszedlem i gosciu mowie mi ze ide do wojska bo na
    dzien dzisiejszy nie jestem studentem , ja mu na to ze mam juz papiery w
    innej skzole i ze tam mi powiedzieli ze jestem przyjety on na to ale czy
    jestem studentem i ze papier o tym ze zlozylem dokumenty nic mi nie da musze
    byc studentem . No i dzis dostalem z dziekanatu pismo na ktorym jest
    napisane : imie nazwisko jaka szkola no i potem ze zlozylem dokumenty i
    zostalem przyjezty na pierwszy rok studiow od pazdziernika 2002 roku. " Moje
    pytanie : czy takie zdanie stwierdza ze jestem juz studentem ? Czy moge sie
    odwolywac od komisji i wogole olac ich nie doslownie bo juz podlegam pod
    szkole ? Jak nalezy to interpretowac ? Prosze pomozcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-06-26 22:49:08
    Temat: Re: Prosze o interpretacje pilne WKU
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Scott" <s...@2...pl> wrote in message
> [...]
    > odwolywac od komisji i wogole olac ich nie doslownie bo juz podlegam pod
    > szkole ? Jak nalezy to interpretowac ? Prosze pomozcie
    Spotkalam sie juz raz z taka sytuacja. Wtedy chlopaka wzieli do wojska, a
    dopiero potem jego rodzina probowala to jakos odkrecac w dziekanacie. Tam
    byli szczerze zdziwieni i nawet zmienili mu ten idiotyczny tekst, ale bylo
    juz za pozno. Moze wiec lepiej od razu powiedz w szkole, ze nie masz ochoty
    miec problemow z WKU tylko dlatego, ze oni nie moga skonczyc tekstu na
    "przyjety na pierwszy rok studiow". W tamtym wypadku jeszcze byla dalsza
    afera, bo chlopak zaplacil czesne. A w razie czego zadzwon jeszcze do MON-u
    i zadaj im to samo pytanie. Byc moze zinterpretuja Ci to zaswiadczenie na
    Twoja korzysc i wtedy bedziesz sie mogl na te interpretacje powolac.
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 3. Data: 2002-06-27 06:27:45
    Od: "Pablo" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Scott" <s...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pali mi
    > sie grunt pod nogami . Dostalem wezwanie na WKU na ktore poszedlem

    Witaj!
    Wszystko zależy od tego, czy dostałeś się na studia dzienne, czy
    zaoczne. Z dziennymi możesz się jeszcze wymigać, a jak to zaoczne -
    wsadzą Cię w buty, a na zjazdy dostaniesz przepustkę.

  • 4. Data: 2002-06-27 07:37:57
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

> [...]
    > odwolywac od komisji i wogole olac ich nie doslownie bo juz podlegam pod
    > szkole ? Jak nalezy to interpretowac ? Prosze pomozcie

    Mialam taka sytuacje w rodzinie.
    I bylo tak, ze deklaracja uczelni złozona w czerwcu o przyjeciu na I rok
    studiów rozpoczynających sie w październiku nie dawała podstaw, zgodnie z
    prawem wojskowym, do stwierdzenia ze osoba jest studentem i do odroczenia
    sluzby wojskowej.
    Jak przyszło wezwanie z WKU to chłopak wyjechał z domu a rodzina chodzila do
    WKU. W pazdzierniku wzial zaswiadczenie z uczelni ze jest "studentem I
    roku". Poszedł do WKU i załatwil wszystko dobrze dla siebie. Nie znam
    szczegolow ale pamietam ze były kłopoty. Chyba wciagneli go w WKU na jakas
    "czarna liste".

  • 5. Data: 2002-06-27 12:38:22
    Od: "poli" <p...@h...com>

    [cut]

    Olej ich,jedz gdzies na wakacje.Po odbiorze indeksu dopiero pojdz do WKU.Nic
    Ci nie beda mogli zrobic.Szkoda,ze za pierwszym razem nie wyslales tam kogos
    z rodziny,tylko sam poszedles.

  • 6. Data: 2002-06-27 14:40:04
    Temat: Re: Prosze o interpretacje pilne WKU - WARTO PRZECZYTAĆ
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > odwolywac od komisji i wogole olac ich nie doslownie bo juz podlegam pod
    > szkole ? Jak nalezy to interpretowac ? Prosze pomozcie

    Widzę, że sami fachowcy wypowiadają się na fachowe tematy. GRATULACJE.

    Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (tekst jednolity - Dz. U. z 2002
    r. Nr 21, poz. 205) odroczenie zasadniczej służby wojskowej udziela się
    poborowemu NA JEGO WNIOSEK ze względu na pobieranie nauki w szkole wyższej,
    JEŻELI JEST ON STUDENTEM.
    Oto fragment ustawy uchwalonej przez parlament (a więc nie przepisy
    wojskowe - tak stanowi polskie prawo):
    Art. 39. 1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się poborowemu
    na jego wniosek ze względu na:

    4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
    pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym
    roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia,

    6. Skreślenie z listy studentów albo wydalenie ze studiów powodują utratę
    udzielonego odroczenia zasadniczej służby wojskowej z tytułu pobierania
    nauki.

    7. Poborowy, któremu udzielono odroczenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 4-6,
    po zakończeniu roku szkolnego (studiów), nie później jednak niż w terminie
    14 dni od dnia rozpoczęcia kolejnego roku szkolnego (studiów), przedstawia
    wojskowemu komendantowi uzupełnień właściwemu ze względu na miejsce pobytu
    stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące
    zaświadczenie o ukończeniu poprzedniego i rozpoczęciu nowego roku nauki
    (studiów).

    A teraz fragment uchwalonej przez polski parlament ustawy z dnia 12 września
    1990 r. o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity -Dz. U. Nr 65, poz. 385):
    Art. 142. Przyjęcie w poczet studentów następuje z chwilą immatrykulacji i
    złożenia ślubowania, którego treść określa statut uczelni.

    Jeżeli ktoś potrafi czytać i wyciągać wnioski - prawo jest zrozumiałe. Nie
    trzeba zastanawiać się, czy jest różnica między studiami dziennymi, czy też
    zaocznymi.

    Na zakończenie - jeżeli złożysz już teraz wniosek o udzielenie odroczenia to
    wojskowy komendant uzupełnień wyda Tobie decyzję administracyjną - zgodnie z
    przepisami odmowną. Będziesz miał prawo wnieść od niej odwołanie w terminie
    14 dni od dnia doręczenia do szefa wojewódzkiego sztabu wojskowego. Zgodnie
    z prawem ten winien utrzymać w mocy decyzję wojskowego komendanta
    uzupełnień. Decyzję szefa wojewódzkiego sztabu wojskowego będziesz mógł
    zaskarżyć do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Zgodnie z prawem ten oddali
    skargę. Tygodnie będzie upływały, ale w tym czasie wojskowy komendant będzie
    mógł Ciebie powołać do odbycia zasadniczej służby wojskowej. Tak stanowi
    niniejszy przepis ustawy:
    Art. 42. 1. Orzekanie o udzieleniu poborowym odroczeń zasadniczej służby
    wojskowej w przypadkach określonych w art. 39 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-6 oraz
    ust. 2 i 3 należy do wojskowych komendantów uzupełnień.

    2. Orzeczenia, o których mowa w ust. 1, doręcza się poborowemu na piśmie
    wraz z uzasadnieniem.

    3. Od orzeczenia wojskowego komendanta uzupełnień przysługuje poborowemu
    odwołanie do szefa wojewódzkiego sztabu wojskowego w terminie czternastu dni
    od dnia doręczenia orzeczenia. WNIESIENIE ODWOŁANIA NIE WSTRZYMUJE POWOŁANIA
    POBOROWEGO DO ZASADNICZEJ SŁUŻBY WOJSKOWEJ.

    4. Orzeczenie wojskowego komendanta uzupełnień może być zmienione przez
    szefa wojewódzkiego sztabu wojskowego również z urzędu, jeżeli zostało
    wydane z naruszeniem przepisów prawa.

    Takie jest polskie (i nie tylko) prawo.
    Mimo tego życzę osiągnięcia tego co sobie zaplanowałeś.
    ______
    Jupraw

  • 7. Data: 2002-06-27 14:59:09
    Od: "kanan" <k...@o...pl>

    A nie moze powiedziec,ze wlasnie zmienial szkole?

  • 8. Data: 2002-06-27 15:51:09
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kanan" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A nie moze powiedziec,ze wlasnie zmienial szkole?

    Można wszystko, ale liczy się efekt.
    ______
    Jupraw