  • 1. Data: 2006-12-21 09:48:44
    Temat: Prośba o poradę - firma nie zapłaciła pieniędzy
    Od: "Konrad" <w...@w...pl>

    Witam, chciałbym się Państwa poradzić w zakresie rozwiązania pewnego
    problemu. Prowadzę działalność gospodarczą pod którą wykonuję strony
    internetowe. Procedura wygląda w ten sposób, że na samym wstępie podpisuję z
    klientem umowę o dzieło, w której wyszczególniony jest jej przedmiot, cena
    za wykonanie i określenie, że "Zamawiający wypłaci Wykonawcy wynagrodzenie w
    terminie do 7 dni od daty odbioru dzieła".

    Trafiła mi się taka feralna firma, dla której zrobiłem stronę a która już od
    3 miesięcy odwleka zapłatę tłumacząc się tym, że jeszcze chcieliby coś tam
    pozmieniać i przez to ich względem strona jest jeszcze nie dokończona, ale
    nie mają czasu żeby się tym zająć. Z technicznego punktu widzenia strona
    jest dokończona ponieważ jest w pełni działająca, więc ja - jako Wykonawca -
    dopełniłem swoich obowiązków. Strona nie jest wgrana na ich serwer, ponieważ
    jak napisałem wyżej ich zdaniem to jeszcze nie koniec a swoim klientom chcą
    pokazać dopiero w pełni skończoną. Do tej pory byłem wyrozumiały i czekałem
    na ruch z ich strony, ale nawet nie kiwneli palcem żeby temat ruszyć do
    przodu. Od miesiąca dzwonię z prośbą o wpłatę, ale za każdym razem spławiają
    mnie tekstem, że "kolega za pare dni wpłaci". 3 tygodnie temu poszedł do
    nich rachunek pro-forma (czyli na kwotę 0 zł). Na co oni odesłali mi ten
    rachunek pocztą podpisany a pieniędzy dalej nie wpłacili. Po prostu robią
    sobie ze mnie jaja.

    Co powinienem zrobić?

    Mam dostęp do ich serwera FTP i mam ochotę wgrać im tam stronę, która to
    wszystko opisze i na której ich klienci zobaczą ich prawdziwe oblicze, ale
    chyba nie będę się zniżał do ich poziomu... Poza tym nie chcę żeby się
    okazało, że odwrócili kota ogonem i to ja stałem się winny, że coś zrobiłem
    bezprawnie. Czy jest jakiś zapis w kodeksie którym mogę ich postraszyć? Czy
    jes sens kierować sprawę do sądu? Mówimy o kwocie 1000zł.

  • 2. Data: 2006-12-21 11:28:59
    Temat: Re: Prośba o poradę - firma nie zapłaciła pieniędzy
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Co powinienem zrobić?

    Wysłać listem poleconym wezwanie do zapłaty i wyznaczyć im w nim krótki,
    oznaczony z konkretnej daty, termin do uregulowania należności wraz
    odsetkami od dnia w którym odebranie dzieła bylo możliwe oraz zagrozić
    skierowanie sprawy do sądu.
    Jeśli nie poskutkuje - złożyć pozew.
    Wg mnie skoro deklarowali zapłatę, to tym samym przyznali, że odbiór dzieła
    nastąpił.

> [...]
    > chyba nie będę się zniżał do ich poziomu... Poza tym nie chcę żeby się
    > okazało, że odwrócili kota ogonem i to ja stałem się winny, że coś

    Narażasz się - nie masz prawa dysponować tym serwerem, poza tym możesz być
    oskarżony o zneisławienie.

    >Czy jest jakiś zapis w kodeksie którym mogę ich postraszyć? Czy
    > jes sens kierować sprawę do sądu? Mówimy o kwocie 1000zł.

    Jeśli nie zapłacą, to oczywiście, że jest.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl