  • 11. Data: 2002-04-19 09:36:26
    Temat: Re: Prośba o poradę - darowizna
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message
    news:a9o6gb$ivk$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik "Joanna" <l...@a...net> napisał w wiadomości

    > możesz tego sprzedać itp. teraz już wymagana będzie zgoda ... I nikit nie
    > będzie brał tego pod uwagę ,że jesteś opiekunem.
    > ??? i to w tym momencie będzie majątkiem małoletniego ??? z kim makler w
    > dalszej części ma działać ??? To nie jest jednorazowa czynność ... jest
    > bardziej złożona niż przyjęcie mieszkania w imieniu małoletniego ... I
    > pewnie i to można było zrobić a zyski przelewać na powstałe konto
    > małoletniego ale chyba nie o to chodziło ??? Dlatego makler powiedział ,że
    > nie ma możliwości ...

    To teraz wyobraz sobie, ze te akcje przepisal dziadek na wnuka w spadku.
    I co, to tez bedzie niemozliwe, bo co z nimi potem zrobic, jak trzeba bedzie
    je korzystnie odsprzedac? Wiec lepiej, zeby przeszly na Skarb Panstwa?
    Ta dyskusja nieco mi przypomina ulubione pytanie egzaminacyjne z prawa
    cywilnego "Czy niemowle moze byc wlascicielem fabryki?"
    Czesto padaly odpowiedzi: No jak? Przeciez nie bedzie moglo nia zarzadzac.
    No to kto? Sad? To fabryka padnie, to lepiej zeby nie... I to byla zla
    odpowiedz.
    W tych przepisach chodzi bowiem o ochrone dziecka przed zmarnowaniem jego
    majatku przez doroslych, a nie o uniemozliwienie powiekszania majatku
    dziecka, bo to problem.
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 12. Data: 2002-04-20 16:35:58
    Od: "MAGISTER" <w...@p...fm>

    > Tylko czy przyjęcie darowizny jest czynnością przekraczającą zwykły zarząd
    > majątkiem dziecka?

    a np. przyjecie spadku powiedzmy wprost przez maloletniego czy przekracza
    zwykly zarzad?na przyjecie nawet z dobrodziejstwem inwentarza potrzebna jest
    zgoda sadu opiekunczego...

    a np. darowizna kamienicu...wartej 1 mln...ktorej remont bedzie kosztowal
    1,5 mln...to co?
    przekracza zwylky zarzad i na dodatek moze kiedys uszczuplik majatek
    dziecka.
    pzdr. marcin