eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z wyznaczaniem terminu rozprawy przez sąd administracyjny › Problem z wyznaczaniem terminu rozprawy przez sąd administracyjny
    From: "J.A." <l...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z wyznaczaniem terminu rozprawy przez sąd administracyjny
    Date: Tue, 10 Jan 2006 10:48:16 +0100

    Witam,
    W lutym 2005 złożyłem do WSA w Warszawie skargę, która została
    przez sąd zaklasyfikowana do rodzaju SA i otrzymała swój numer.
    Szkopuł w tym, że do dzisiaj ze strony WSA jest kompletna cisza i
    nic nie wiadomo kiedy będzie rozprawa.

    Jest to o tyle dziwne, że z moich obliczeń wynika, iż kilka
    tysięcy spraw wniesionej po mojej zostało już rozpatrzonych.
    Sąd rozpoznaje zwykle 1500-2000 spraw miesięcznie.
    Dokładną statystykę można znaleźć stronie WSA:
    http://bip.warszawa.wsa.gov.pl/

    W chwili gdy ja wnosiłem moją skargę, pozostało do rozpatrzenia
    na okres następny, o ile pamiętam nieco ponad 12 tys. spraw.
    Mniej więcej w październiku 2005 moja skarga powinna więc zostać
    była zgodnie z tymi wyliczeniami rozpatrzona.

    Regulamin wewnętrznego urzędowania wojewódzkich sądów
    administracyjnych (Dz. U. z dnia 29 września 2003 r.)
    mówi:
    § 25. 1. Przewodniczący wydziału ustala terminy rozpraw na
    kolejne okresy trzymiesięczne oraz ustala składy orzekające i
    przewodniczących składów orzekających na każde z tych posiedzeń.
    2. Na każdą z rozpraw są wyznaczane sprawy według kolejności
    wpływu, w których sprawozdawcami są sędziowie składu orzekającego
    sądu, rozpoznającego sprawy na tym posiedzeniu, z uwzględnieniem
    spraw, które podlegają rozpoznaniu poza kolejnością.

    Sprawy więc powinny być rozpatrywane bezwzględnie wg kolejności
    wpływu. Moja sprawa z tej kolejności wypadła.
    Dlaczego? Czyżby aż kilka tysięcy spraw podlegało rozpoznaniu
    poza kolejnością i wyprzedziło moją?

    Jakie mi w tej sytuacji przysługują prawa względem WSA,
    dyscyplinujące sąd aby nie odwlekał dłużej wyznaczenia mojej
    sprawy na najbliższe rozprawy?

    Mam jakieś prawa, czy nie mam żadnych?
    Czy sąd tak sobie może przekraczać dowolnie przepisy, którym
    powinien podlegać?

    --
    J.A.