eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z wyznaczaniem terminu rozprawy przez sąd administracyjny › Re: Problem z wyznaczaniem terminu rozprawy przez sąd administracyjny
  • Data: 2006-01-10 13:43:34
    Temat: Re: Problem z wyznaczaniem terminu rozprawy przez sąd administracyjny
    Od: "J.A." <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 10 Jan 2006 14:20:15 +0100, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > Jeszcze obciążenie wydziałów musiałoby być równomierne.

    No ale czy w takim razie ta interpretacja nie wchodzi w konflikt
    z Regulaminem wewnętrznego urzędowania wojewódzkich sądów
    administracyjnych?
    § 25. 2. Na każdą z rozpraw są wyznaczane sprawy według
    kolejności wpływu, w których sprawozdawcami są sędziowie składu
    orzekającego sądu, rozpoznającego sprawy na tym posiedzeniu, z
    uwzględnieniem spraw, które podlegają rozpoznaniu poza
    kolejnością.

    Jakoś nie dostrzegłem tutaj uzależnienia kolejności rozpatrywania
    sprawy od wydziału. Jest natomiast uzależnienie kolejności
    rozpatrywania sprawy od daty wpływu i właśnie to zdaje się być
    tutaj pierwszym kryterium wyróżniającym. Rozumiem, że może to
    stanowić problem, gdy sędzia sprawozdawca jest z konkretnego
    wydziału, ale skoro regulamin mówi jasno, że decyduje kolejność
    wpływu i nie warunkuje tego od wydziału, to sprawa jest chyba
    jasna?
    Co za problem zbadać sprawę w jednym wydziale i przedstawić ją w
    innym, zgodnie z regulaminem? Nie byłoby to lepsze?
    Zarzuty o kumoterstwo mniej prawdopodobne, obiektywność
    postępowania wzrasta, postępowanie ulega przyspieszeniu.

    Chyba tylko biurokracja stoi na przeszkodzie.
    Tylko czy ta biurokracja działa zgodnie z Regulaminem

    --
    J.A.