  • 1. Data: 2006-03-25 17:40:38
    Temat: Problem z rozwiązaniem stosunku służbowego
    Od: r...@o...pl

    Witam wszystkich na grupie i przedstawiam swój problem. Jestem
    pracownikiem Izby Celnej-w październiku 2004 zostałem mianowany do
    służby przygotowawczej, która trwa 3 lata i na taki wlasnie okres
    podpisalem umowe. po póltora roku pracy złozyłem wypowiedzenie z
    prosbą o rozwiązanie stosunku służbowego.Ustawa z dnia 24.07.1999 o
    Służbie Celnej przewiduje okres wypowiedzenia dla funkcjonariuszy
    celnych - 3 m-ce, ale nie jest określone czy dotyczy to
    funkcjonariuszy w służbie przygotowawczej.Moje pytanie- czy przy
    zwolnieniu mogę powołać sie na przepisy kodeksu pracy-jesli w
    ustawie o sluzbie celnej nie jest jasno określone jak mają być
    stosowane przepisy. Oraz jak mogę walczyć o swoje w przypaku kiedy
    dyrektor bedzie usilnie chcial mnie zatrzymac na okres 3 m-cy- chce
    rowniez poinformowac-ze jakies pol roku temu dostałem propozycję
    przejscia do Ministerstwa Finansów na zasadach przejscia słuzbowego-
    na ktore dyrektor się nie zgodził, ponadto bylem ostatnio zmuszony
    do podpisywania papierów o odbytych szkoleniach wewnetrznych których
    wogole nie bylo

  • 2. Data: 2006-03-25 22:44:43
    Temat: Re: Problem z rozwiązaniem stosunku służbowego
    Od: "astoja" <a...@n...pl>

    Proste jak niebylo szkolen, to napisz w uzasadnieniu wypowiedzenia ze w
    instytucji ktora zmusza do klamstwa nie chcesz pracowac.
    Dyrektor jak bedzie rozsadny powinien zgodzic sie na twoje warunki\
    Zazwyczaj jest tak ze pracodawca nigdy nie zmusza pracownika jezeli ten nie
    chce pracowac - ale to prywatne firmy - tu nawet moga Ci swinie podlozyc i
    dyscypl. polecisz.
    I z innej beczki umowa jest umowa, zazwyczaj 3 miesieczny okres wyp. zawsze
    obowiazuje a szukanie kruczkow prawnych jest nie po mesku:)

    s.com...