    From: jQ <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z grouponem - z kim de facto zawarta została umowa?
    Date: Wed, 14 Dec 2011 22:26:09 +0100

    Pod koniec października znalazłem na grouponie ofertę usługi, która mnie
    zainteresowała. Z przedstawionych warunków wynikało, że kupon na tą
    usługę ma być ważny 2 miesiące, do 23 grudnia, i przed wykonaniem usługi
    należy skontaktować się z firmą X, która tą usługę będzie wykonywać,
    celem ustalenia terminu i miejsca realizacji usługi. Zakupiłem kupon,
    przelewając środki na rachunek groupona.
    Zgodnie z warunkami oferty, skontaktowałem się pod koniec listopada z
    firmą X. Firma ta stwierdziła, że nie jest w stanie zrealizować usługi w
    terminie do 23 grudnia, gdyż wszystkie terminy ma już zarezerwowane.
    Twierdziła, że nastąpiło nieporozumienie z grouponem, gdyż termin
    realizacji usługi miał wynosić 4 miesiące zamiast 2, i po wykryciu
    omyłki poinformowała o tym klientów. Ponadto stwierdziła, że jest tylko
    "pośrednikiem", i umowę zawarłem z grouponem, który odpowiada ich
    zdaniem za realizację usługi. Odparłem, że nie wyrażałem zgody na zmianę
    warunków umowy i uznaję termin 23 grudnia za obowiązujący.
    Skontaktowałem się w tej sprawie z grouponem. ten stwierdził, że jest
    tylko sprzedawcą kuponów, a za realizację usługi odpowiada firma X.
    Odwołali się do regulaminu, który - nie wiem, czy zgodnie prawem -
    stwierdza, że tak naprawdę groupon za nic nie odpowiada.
    Powiedzcie mi, kto zgodnie z kodeksem cywilnym odpowiada za niewykonanie
    usługi, którą zawarłem na konkretnych warunkach i za którą zapłaciłem?
    Firma X, jako bezpośredni wykonawca, czy groupon, który sprzedał mi kupon?

    jQ