    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem praw autorskich stron WWW
    Date: Mon, 30 Jan 2012 19:13:23 +0100

    Witam,

    Czy istnieje możliwość ochrony praw autorskich jakiejkolwiek strony WWW?
    Nie chodzi mo i materiały jakie moglibyśmy pobrać z takiej strony (muzyka,
    video, zdjęcia) lecz o samą stronę WWW. Moje wątpliwości budzi to, że łatwo
    o absurdalne sytuacje. Przykładowo istnieje mozliwość zbudowania layoutu
    strony WWW w oparciu o kilka znaczników, których kombinacja używana jest
    przez miliony webmasterów. Czy w związku z tym jeden z nich ma prawo
    domagać się roszczeń tytułem narusenia jego praw autorskich od pozostałych
    milionów osób?

    Identyczna sytuacja ma miejsce w przypadku programów komputerowych. Jeśli
    wiele programów powstało za pomocą tego samego narzędzia (np. Microsoft
    Visual Studio) to procedury inicjujące start takich programów są wspólne
    dla wszystkich. No i teraz ktoś mógłby uznać, że tylko on chce mieć prawo
    do korzystania z tego delegalizując tym samym połowę światowych programów
    komputerowych.

    Gdzie jest więc granica między absurdem a faktyczną ochroną praw autorskich
    ? Głównie kontekst WWW mnie interesuje. Jaki stopień złożoności strony WWW
    (a może jej kodu) pozwala określić, że to daje się uznać dziełem chronionym
    prawem? Czy jest to jakoś zdefiniowane?