  • 1. Data: 2008-10-14 09:42:21
    Temat: Problem meza zaufania
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Czy jest w Polsce przepis prawny, ktory uprawnia do tego zeby mozna bylo w
    kazdych wyborach powszechnych wprowadzic meza zufania? Chodzi o to, ze sa
    wybory, w ktorych w ordynacji wyoborczej nic nie ma o mezach zaufania. Czy jest
    jakies prawo nadrzedne, ktore to reguluje i powoduje, ze dany kandydat moze
    wprowadzic do lokalu wyborczego swojego meza zaufania, nie pytajac nikogo o zgode?
    pawel

  • 2. Data: 2008-10-14 11:41:29
    Temat: Re: Problem meza zaufania
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pawel pisze:

    > Czy jest w Polsce przepis prawny, ktory uprawnia do tego zeby mozna bylo w
    > kazdych wyborach powszechnych wprowadzic meza zufania?

    Nie, Zawsze decyduje konkretna ordynacja wyborcza.

    > powoduje, ze dany kandydat moze wprowadzic do lokalu wyborczego swojego meza
    zaufania, nie pytajac nikogo o zgode?

    A co ten mąż zaufania miałby robić?
    Bo przecież każdy może sobie wejść do lokalu wyborczego i być tam "aż do
    bólu" i gapić się i gapić.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-10-14 13:47:24
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    > A co ten mąż zaufania miałby robić?
    > Bo przecież każdy może sobie wejść do lokalu wyborczego i być tam "aż do
    > bólu" i gapić się i gapić.
    1. w lokalu wyborczym przebywac moga tylko osoby biorace udzial w glosowaniu (i
    komisja)
    2. maz zaufania moze pozostac w lokalu wyborczym takze po zazmknieciu lokalu,
    tzn. w czasie liczenia glosow i to jest jego najwazniejsza rola.
    pawel

  • 4. Data: 2008-10-14 14:06:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pawel pisze:

    > 1. w lokalu wyborczym przebywac moga tylko osoby biorace udzial w glosowaniu (i
    > komisja)

    jeśli tak jest- nie chce mi sie tego sprawdzać - to "mąż zaufania"
    bierze kartkę rano i się zastanawia (głosuje) do wieczora.

    > 2. maz zaufania moze pozostac w lokalu wyborczym takze po zazmknieciu lokalu,
    > tzn. w czasie liczenia glosow i to jest jego najwazniejsza rola.

    A no, tego nie da się obejść.

  • 5. Data: 2008-10-14 15:20:07
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > wprowadzic do lokalu wyborczego swojego meza zaufania, nie pytajac nikogo o zgode?

    A ja mam pytanie w drugą stronę: jak się do takiej komisji dostać? Bo w
    tych komisjach pracuje całkiem sporo ludzi, a nigdy w życiu nie
    widziałem ogłoszenia o naborze do takiej komisji.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2008-10-14 16:37:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Patryk Włos napisał:
    > A ja mam pytanie w drugą stronę: jak się do takiej komisji dostać? Bo w
    > tych komisjach pracuje całkiem sporo ludzi, a nigdy w życiu nie
    > widziałem ogłoszenia o naborze do takiej komisji.

    No co Ty. My - tzn. Partia Rozwoju - zawsze dajemy ogłoszenie.

    A dostać się prosto, wystarczy wyrazić chęć i zostać zgłoszonym przez
    jakiś komitet wyborczy.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 7. Data: 2008-10-14 16:42:27
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > No co Ty. My - tzn. Partia Rozwoju - zawsze dajemy ogłoszenie.
    >
    > A dostać się prosto, wystarczy wyrazić chęć i zostać zgłoszonym przez
    > jakiś komitet wyborczy.

    Komitet wyborczy, czyli kogo?

    Znaczy mam ciekawszą pracę, ale tak czysto hipotetycznie mnie to ciekawi...

  • 8. Data: 2008-10-14 17:09:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Patryk Włos napisał:
    > Komitet wyborczy, czyli kogo?

    Komitet Wyborczy to takie twór zawiązywany z okazji wyborów
    przez grupę wyborców lub też przez partię polityczną.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net