  • 1. Data: 2004-05-24 12:36:37
    Temat: Problem - mail z informacją a ust. o świad. usług drogą elektron
    Od: " Edward" <e...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    mam spory problem.
    Utworzyłem portalik interentwy dedykowany pewnej branży.
    Umożliwia on składanie ofert kupię/sprzedam oraz rejestrację firm
    tej branży. Wprowadzanie ofert/rejestracja firmy jest bezpłatna.
    Czy wysyłając mail'a do firm tej branży(z informacją o możliwości
    umieszczenia swoich danych w portalu / tudzież wprowadzenia ofert
    kupię/sprzedam) naruszam ustawę z dnia 18 lipca 2002 r.
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną? Czy taka informacja o bezpłatnych
    usługach jest "informacją handlową" w rozumieniu ustawy?
    Jedyną korzyścią jaką odnoszę jest to, że w portalu mam więcej danych.
    Potencjalni ogłoszeniodawcy nic nie płacą i mają darmową reklamę (portalik a
    własciwie vortalik będzie na mój koszt reklamowany w prasie).
    Wydaje mi się, że nie ale nie jestem pewnien...

    Bardzo proszę o pomoc.
    Edward.

  • 2. Data: 2004-05-24 22:50:32
    Od: xaxon <n...@s...won>

    On/Dnia Mon, 24 May 2004 12:36:37 +0000, Edward wrote/napisał(a):

    > Witam,

    Witam

> [...]
    > składanie ofert kupię/sprzedam oraz rejestrację firm tej branży.
    > Wprowadzanie ofert/rejestracja firmy jest bezpłatna.

    Czy również pozyskanie informacji o oferencie jest bezpłatne?
    Czy w Twoim portalu są płatne bannery reklamowe?

> [...]
    > elektroniczną? Czy taka informacja o bezpłatnych usługach jest
    > "informacją handlową" w rozumieniu ustawy?

    Jeśli odpowiedziałeś "tak" na jedno z moich pytań, to odpowiedź
    na oba Twoje pytania również brzmi "tak". :)

> [...]
    > ogłoszeniodawcy nic nie płacą i mają darmową reklamę (portalik a
    > własciwie vortalik będzie na mój koszt reklamowany w prasie).

    Naprawdę nic na tym nie planujesz zarobić? Wiem, że są różne hobby,
    dlatego pytam... Też robię czasem coś dla idei.

    > Bardzo proszę o pomoc.

    Nie wiem, czy pomogłem. IMHO powinieneś zadać to pytanie na
    pl.internet.mordplik. Tam są dobrze zaznajomieni z tą ustawą.

    Pozdrawiam,
    Jerry

    --
    Jarek Witkowski Linux user #136162 |/