  • 1. Data: 2007-09-20 16:46:05
    Temat: Prezydent RP podpisał - 12 dnia świat -wolne ?
    Od: "andy" <r...@i...pl>

    Wprowadzającą zakaz pracy w placówkach handlowych w 12 dni świątecznych w
    roku - poinformowało biuro prasowe Kancelarii Prezydenta.
    Ustawa wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.
    Nowelizacja przewiduje wprowadzenie zakazu pracy w placówkach handlowych w
    Nowy Rok, w święta Wielkiej Nocy, 1 maja, 3 maja, w pierwszy dzień Zielonych
    Świątek, w Boże Ciało, 15 sierpnia - w święto Wniebowzięcia Najświętszej
    Maryi Panny, Wszystkich Świętych (1 listopada), Święto Niepodległości (11
    listopada), a także święta Bożego Narodzenia.
    Mówi także o zakazie pracy, jeśli któreś z tych świąt przypada w niedzielę.

    MOJE PYTANIE :

    1. ustawa wchodzi w życie po 30 dn. kalenarzowych od dnia ogłoszenia, czy 30
    dniach pracujących (z wyłączeniem soboty i niedzieli)?
    2. czy jak moja żona pracuje w kantorze który zatrudnia kilka osób, praca
    zmianowa - to czy też bezie miała te dni wolne ?

    Bardzo dziękuję za wszelkie merytoryczne odpowiedzi.

    RB

  • 2. Data: 2007-09-20 19:31:28
    Temat: Re: Prezydent RP podpisał - 12 dnia świat -wolne ?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 20-09-2007 o 18:46:05 andy <r...@i...pl> napisał(a):

    > Nowelizacja przewiduje wprowadzenie zakazu pracy w placówkach handlowych
    > w Nowy Rok, w ?wi?ta Wielkiej Nocy, 1 maja, 3 maja, w pierwszy dzie?
    > Zielonych ?wi?tek, w Bo?e Cia?o, 15 sierpnia - w ?wi?to Wniebowzi?cia
    > Naj?wi?tszej Maryi Panny, Wszystkich ?wi?tych (1 listopada),
    > ?wi?to Niepodleg?o?ci (11 listopada), a tak?e ?wi?ta Bo?ego Narodzenia.

    Ja mam inne pytanie - kto sie zgodzil na cos takiego? Swieta panstwowe -
    rozumiem. Ale swieta koscielne? Dlaczego "handlowcy" maja miec ustawowo
    przydzielony czas swietowac w Boze Narodzenie a nie maja np. w Id al-Fitr
    albo Chanuke? Nie powinno to trafic pod TK?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-09-21 00:00:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

> [...]
    > przydzielony czas swietowac w Boze Narodzenie a nie maja np. w Id al-Fitr
    > albo Chanuke? Nie powinno to trafic pod TK?

    Swieta "koscielne", o ktorych mowisz sa jednoczesnie w RP swietami
    panstwowymi.
    Typowe swieta mylko i"koscielne" to np. "Trzech króli" (Objawienie Panskie)
    czy "Matki Boskiej Gromnicznej" - i w te mozna handlowac. Id al-fitr ani
    Chanuka jakos nigdy czerwona kartka w kalendarzu zaznaczana nie byly.
    Idac Twoim tropem nalezaloby zakwestionowac zasadnosc "czerwonej kartki" w
    niedziele, wobec ustawowo roboczego piatku (dzien Proroka) czy tez soboty
    (Szabat).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-09-21 06:02:31
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Fri, 21 Sep 2007 02:00:10 +0200, SDD wrote:
    > Swieta "koscielne", o ktorych mowisz sa jednoczesnie w RP swietami
    > panstwowymi.

    Hm... moze to glupie pytanie, ale... co to sa "Zielone Swiatki"?
    Nie kojarze takiego swieta panstwowego...
    Wiec co to tu robi?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 5. Data: 2007-09-21 08:58:15
    Od: "andy" <r...@i...pl>

    WSZYSCY odpowiedzieli. MERYTORYCZNIE !!!!!

    SZKODA GADAĆ ...........
    Nie wiem jak odpowiedziec na zadane pytanie
    ale sobie coś napisze - a co mi tam, no nie !?
    POPROSTU DEBILIZM

    ==================================

  • 6. Data: 2007-09-21 09:18:30
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-09-2007 o 10:58:15 andy <r...@i...pl> napisał(a):

    > WSZYSCY odpowiedzieli. MERYTORYCZNIE !!!!!
    >
    > SZKODA GADAAE ...........
    > Nie wiem jak odpowiedziec na zadane pytanie
    > ale sobie co? napisze - a co mi tam, no nie !?
    > POPROSTU DEBILIZM

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=usenet
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=dyskusja

    I wspolny wniosek moze byc taki, ze [nowelizacja] moglaby nie wejsc w
    zycie, bo TK moglby sie nia zajac i odrzucic.

    Jesli chodzi o pytanie pierwsze to sam napisales, ze "30 dni
    kalendarzowych" a nie "30 dni roboczych". A google daly jeszcze takie
    wyniki:

    "Praca w niedziele będzie dozwolona w placówkach handlowych przy
    wykonywaniu prac koniecznych ze względu na ich użyteczność społeczną i
    codzienne potrzeby ludności."

    Nie istnieje definicja placowki handlowej - dlatego prezydent nie powinien
    podpisywac tej nowelizacji. Dzieki temu mozna wlasnie zamknac "na sile" w
    swieta: kantory, apteki, stacje benzynowe, fryzjerow, poczte, kino itd.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 7. Data: 2007-09-21 09:25:14
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 21-09-2007 o 02:00:10 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > Id al-fitr ani
    > Chanuka jakos nigdy czerwona kartka w kalendarzu zaznaczana nie byly.

    Wystarczy kupic odpowiedni kalendarz. W jednym juz dawno przekroczylismy
    rok 5000 :)

    > Idac Twoim tropem nalezaloby zakwestionowac zasadnosc "czerwonej kartki"
    > w niedziele, wobec ustawowo roboczego piatku (dzien Proroka) czy tez
    > soboty (Szabat).

    Jest w tym cos. Ale ta nowelizacja wydaje sie byc kolejnym pomyslem na
    pokaz (przed wyborami), ktory traci bublem. Mozna bylo rozdzielic te
    swieta koscielne bardziej sprawiedliwie, tak jak przewiduje to
    Konstytucja. Albo pozostac przy swietach panstwowych.

    A moze wysnuc teorie, ze ktos z gory kosciola dal w lape, zeby w swieta
    nie handlowano. Tyle o tym trabia z ambony :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-09-21 13:50:01
    Od: "Feromon" <f...@o...pl>

    > podpisywac tej nowelizacji. Dzieki temu mozna wlasnie zamknac "na sile" w
    > swieta: kantory, apteki, stacje benzynowe, fryzjerow, poczte, kino itd.

    proponuję również w te dni zamknąć komercyjne stacje telewizyjne oraz
    powstrzymać się od zbierania "na tacę" w kościołach.

    Feromon