  • 1. Data: 2003-01-28 10:08:21
    Temat: Prawo telekomunikacyjne
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    Poprawcie mnie jesli sie myle, ale:

    W polsce obowiazuje prawo telekomunikacyjne.
    Zgodnie z jego przepisami, operator publiczny ma obowiazek w ciagu 30 dni
    podpisac umowe, a nastepnie w ciagu 18 miesiecy, sie z niej wywiazac.

    Teraz tak. Czy telewizja kablowa jest operatorem publicznym?
    IMHO: TAK

    Czy jezeli rok temu zlozylem podanie o podlaczenie TV i nadal tej telewizji
    nie mam to moge cos zawalczyc? Kablowka tlumaczy sie tym, ze tpsa im
    studzienek nie daje, ale mnie to nie powinno obchodzic i nie obchodzi.
    W zwiazku z tym, ze nie pamietam, czy pisma, ktore podpisywalem, byly umowa,
    czy zgoda, na wykorzystanie mojego podworka na postawienie wzmacniacza...
    Jezeli nie byla to umowa, to moge zadac odszkodowania w wysokosci 1/30
    abonamentu za kazdy dzien zwloki w podlaczeniu?

    Znajac prawo sa jakies kruczki o ktorych chcialbym wiedziec - np zawsze
    slawne "brak mozliwosci technicznych"?
    Jakie argumenty moga obalic taka odpowiedz operatora?

    Jestem juz zdesperowany olewaniem mnie przez TPSA i kablowka, tak ze
    wszelkie sugestie mile widziane.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 2. Data: 2003-01-28 11:03:10
    Temat: Re: Prawo telekomunikacyjne
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Znajac prawo sa jakies kruczki o ktorych chcialbym wiedziec - np zawsze
    > slawne "brak mozliwosci technicznych"?
    > Jakie argumenty moga obalic taka odpowiedz operatora?

    Kablowka twierdzi, ze beda sie bronic tym, ze nie maja mozliwosci
    technicznych, bo TPSA nie chce udostepnic studzienek.
    Czy w zwiazku z obowiazujacym prawem, zgodnie z ktorym TPSA ma obowiazek
    udostepniac studzienki, telewizja kablowa moze uzyc tego argumentu, by "nie
    miec mozliwosci technicznych"?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 3. Data: 2003-01-28 11:06:23
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 4. Data: 2003-01-28 11:22:16
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > tpsa miała też obowiązek ...

    no ale pytanie czy to ze tpsa lamie prawo, moze byc argumentem operatora
    trzeciego, jako brak mozliwosci technicznych?

    analogii jest wiele np czy jak ktos sobie wybuduje nielegalnie plot na polu,
    to to zwalnia wlasciciela z obowiazku doprowadzenia drogi do posesji?

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 5. Data: 2003-01-28 11:25:36
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : no ale pytanie czy to ze tpsa lamie prawo, moze byc argumentem operatora
    : trzeciego, jako brak mozliwosci technicznych?

    oczywiście,ze nie.
    Możesz pozwać swojego operatora, tenże przypozwie tpsa, której prawnicy
    zjedzą Cię na śniadanie. :)

    ale oczywiście masz rację ;-)

    --
    John Smith
    licensed legal advisor in neverexisting law.

  • 6. Data: 2003-01-28 11:36:24
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > oczywiście,ze nie.
    > Możesz pozwać swojego operatora, tenże przypozwie tpsa, której prawnicy
    > zjedzą Cię na śniadanie. :)

    co mi moze tpsa zrobic, skoro nie jestem ich klientem?
    A operator juz dawno powinien tpsa pozwac, a to ze tego nie robi, to inna
    sprawa.

    > ale oczywiście masz rację ;-)

    ale czy aby na pewno?

    --