    From: "LeszekTG" <L...@n...spamuj.Post.PL>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo pracy
    Date: Mon, 12 May 2003 22:29:22 +0200

    Od 4lat pracuje w prywatnej firmie w ktorej jest zatrudnione 6 osob. Mam
    podpisaną umowe o prace na czas nieokreślony.
    Mam kilka pytan odnośnie prawa pracy :
    1. Czy pracodawca ma obowiązek przy wypłacie wynagrodzenia dać pracownikowy
    tzw. pasek (jak to sie fachowo nazywa - rozliczenie ?). Wypłaty wypłaca
    księgowa (ktora jest żoną pracodawcy) kiedy pytam ją dlaczego tylko tyle
    odpowiada że szef zatwierdza wypłaty kiedy zapytam szafa mowi ze wypłatami
    zajmuje sie ksiegowa ...Reguluje to jakiś przepis ?
    2. Za tydzien mam iść na szkolenie które kosztuje ok 1000 zl. Koszt pokrywa
    pracodawca ale chce abym podpisał "cyrograf" na 2 lata (jeśli zwolnie sie
    przed upływem 2 lat mam zapłacic koszt szkolenia).Czy ma prawo wymagać tak
    długiego okresu ? Czy moge odmówic podpisania ? Czy moge odmowić szkolenia ?
    (Jesli sie zwolnie do niczego raczej ten papierek mi sie sie przyda a mam
    zamiar w najbliższym czasie zmienić prace)
    pozdrawiam Leszek