  • 1. Data: 2005-11-30 08:24:19
    Temat: Prawo do "ciszy nocnej"
    Od: "Baczek" <j...@n...org>

    Witam
    Sprawa wyglada tak, ze w miejscowosci gdzie mieszkam (mala wioska nad
    jeziorem) jest sezonowa dyskoteka (pod chmurka). Sezon dyskotekowy zaczyna
    sie w czerwcu a konczy we wrzesniu i sa co piatek i sobote.
    Z tego powodu ze "lokal" nie jest w zaden sposob wyciszony muzyke slychac
    nawet w okolicznych wioskach (ja mieszkam okolo 500m od dyskoteki).
    Burmistrz w zwiazku ze skargami mieszkancow skrocil czas dzialania dyskoteki
    do 1:00.

    Mam pytanie, czy burmistrz moze ograniczyc moje prawo do ciszy nocnej ?

    O ile przez pierwsze pare dyskotek mozna muzyki w nocy posluchac, to pod
    koniec sezonu juz nerwowo wytrzymac nie mozna.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-11-30 15:48:26
    Temat: Re: Prawo do "ciszy nocnej"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baczek" <j...@n...org> napisał w wiadomości

    W polskim prawie niema pojęcia "cisza nocna". Zakłócenie porządku, nie
    ważne czy w dzień czy w nocy jest wykroczeniem. Z tym, że w dzień
    oczywiście tolerancja owego zakłócenia jest znacznie większa niż w
    nocy.

    Burmistrz ma prawo ograniczania ze względu na ważny interes społeczny
    godzin prowadzenia działalności gospodarczej, tym nie mniej jest to
    działanie nie wprost. Złóż w okresie letnim (jak działa dyskoteka)
    wniosek do Ochrony Środowiska o zbadanie, czy w wypadku dyskoteki nie
    przekroczono dopuszczonego przepisami natężenia hałasu. co do zasady,
    to dyskoteka może przecież trwać całą noc, byle nie było jej słychać w
    miejscach, gdzie mieszkają ludzie.

  • 3. Data: 2005-12-01 08:58:47
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przekroczono dopuszczonego przepisami natężenia hałasu. co do zasady,
    > to dyskoteka może przecież trwać całą noc, byle nie było jej słychać w

    Ok, dzieki. Dyskoteka jako taka mi nie przeszkadza
    ale sluchanie buuum, buum buum przez pol nocy to tak.
    No ale teraz to juz do czerwca mam spokoj.