  • 1. Data: 2003-09-30 17:20:36
    Temat: Prawo autorskie - określenie wartości
    Od: "Pracus" <m...@w...pl>

    Jak zgodnie z prawem i rozsądnie oszacować wartość utworu,
    który został bezprawnie wykorzystany? Tak, aby móc zażądać
    odpowiedniej wielkości odszkodowania (wg Ustawy 3-krotność).

  • 2. Data: 2003-09-30 18:04:10
    Temat: Re: Prawo autorskie - określenie wartości
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli jest to utwór jakiegoś rodzaju, to ja bym przyjął średnią cenę
    podobnych utworów (np. odpowiednich programów komputerowych, zdjęć,
    artykułów). Jeśli to jest jakiś bardzo specyficzny utwór, to nie mam
    żadnego pomysłu.

  • 3. Data: 2003-10-01 06:22:18
    Od: "Pracus" <m...@w...pl>

> [...]
    > podobnych utworów (np. odpowiednich programów komputerowych, zdjęć,
    > artykułów). Jeśli to jest jakiś bardzo specyficzny utwór, to nie mam

    W sumie, to ciekawe...
    A jaka jest średnia cena programów komputerowych danej dziedziny?
    Np. graficznych: GIMP vs. Corel (lub nawet bardziej zbliżonych)
    albo choćby systemów: Windows vs. Linux.

  • 4. Data: 2003-10-01 16:52:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jest wiele specjalistycznych programów, które choć produkowane przez
    różnych producentów mają jednakowe z grubsza możliwości. Jeśli będziemy
    chcieli znać cenę programu księgowego, to z czystym sumieniem można
    przyjąć po prostu średnią arytmetyczną cen innych programów, albowiem
    wiadomo, że z grubsza robią one to samo. Może być co najwyżej różnica w
    platformie, na którą są przeznaczone.

    W wypadku programów graficznych jest większy problem, albowiem mają one
    różne możliwości. Ale i w tym wypadku, jeśli chcemy wycenić jakiś program,
    którego nie ma w sprzedaży, to znajdzie się pewnie kilka innych o
    podobnych możliwościach. Przecież obecnie jest cała masa oprogramowania.

    w wypadku programu, który jest w sprzedaży, to wydaje mi się, że nie ma co
    wydziwiać tylko przyjąć średnią arytmetyczną z cenników kilku firm w danej
    okolicy, bo mogą być oczywiście różnice i z tym związane.

  • 5. Data: 2003-10-01 21:00:54
    Od: "Pracus" <m...@w...pl>

    No więc podałem przykłąd: system operacyjny - darmowy Linux
    i mega-drogi Windows. Chcemy wyciągać średnią arytmetyczną?

    A jak wycenić serwis www?

  • 6. Data: 2003-10-02 15:45:59
    Od: "Adam Keller" <a...@N...gazeta.pl>

    Pracus <m...@w...pl> napisał(a):

    > Jak zgodnie z prawem i rozsądnie oszacować wartość utworu,
    > który został bezprawnie wykorzystany? Tak, aby móc zażądać
    > odpowiedniej wielkości odszkodowania (wg Ustawy 3-krotność).

    przyłączam się do pytania, mam podobny problem - znalazłem strony www, na
    których "autor" wykorzystał wiele tekstów napisanych przeze mnie na potrzeby
    własnego serwisu internetowego

  • 7. Data: 2003-10-02 17:05:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No więc podałem przykłąd: system operacyjny - darmowy Linux
    > i mega-drogi Windows. Chcemy wyciągać średnią arytmetyczną?

    Pewnie tak. Z tym, że są różne Window'sy a i LINUX ma chyba trochę
    mniejszą funkcjonalność (przynajmniej dla mnie, bo go znam dość pobieżnie)

    > A jak wycenić serwis www?

    A nie ma cenników usług jakiś firm? Jak nie ma, to zostanie ustaleni
    pracochłonności jego wykonania w godzina i przeliczenie przez jakąś
    rozsądną stawkę.

  • 8. Data: 2003-10-02 21:39:34
    Od: "Pracus" <m...@w...pl>

    > A nie ma cenników usług jakiś firm? Jak nie ma, to zostanie
    > ustaleni pracochłonności jego wykonania w godzina i przeliczenie
    > przez jakąś rozsądną stawkę.

    Ale jak?!
    Dobra agencja weźmie za podobną robotę x razy tyle, co przeciętny
    freelancer. Cenniki, to zazwyczaj "wycena indywidualna". Strona
    www jest prawie jak obraz...
    Cena witryny firmowej to 1/10 ceny samochodu - tak się przyjęło.
    To wyjaśnia wiele, jeśli chodzi o zakres cenowy.

    Więc nadal nie wiemy, jak rozsądnie i zgodnie z prawem to
    wycenić...