  • 1. Data: 2010-07-27 08:37:06
    Temat: Prawo a glupie pozycje na fakturze?
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    Witam.

    Zastanawiam sie nad taka hipotetyczna sytuacja. Mam sobie dzialalnosc,
    swiadcze uslugi z branzy X.
    Co by bylo, gdybym do kazdej faktury dolaczal pozycje o nazwie "Polecam
    sie na przyszlosc", sztuk 1, wartosc 0.00PLN? :)

    Scenariusze widze takie:
    - nie wolno, bo nie mam tego w PKD (jakie PKD do tego by musialo byc?!)
    - robie problem klientowi, bo US przyczepi sie, ze ma cos za darmo :)
    - cos jeszcze?

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 2. Data: 2010-07-27 11:15:49
    Temat: Re: Prawo a glupie pozycje na fakturze?
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-27 10:37:06 +0200, WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> said:

> [...]
    > Co by bylo, gdybym do kazdej faktury dolaczal pozycje o nazwie "Polecam
    > sie na przyszlosc", sztuk 1, wartosc 0.00PLN? :)

    No, ja be wahania nakazałbym w firmie, by nie prowadzić z tobą żadnych
    interesów.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2010-07-27 14:15:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-27 13:15, Bydlę pisze:
    > No, ja be wahania nakazałbym w firmie, by nie prowadzić z tobą żadnych
    > interesów.

    O ile oczywiście jest sensowna konkurencja, bo czasami i owszem, z
    ,,wesołkami'' trzeba się użerać z braku alternatywy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-07-28 14:53:37
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > O ile oczywiście jest sensowna konkurencja, bo czasami i owszem, z
    > ,,wesołkami'' trzeba się użerać z braku alternatywy.

    Doskonale, ale pytam w sumie serio, bo ostatnio wywiazala sie wsrod
    znajomych dyskusja na ten temat i jedni twierdzili, ze mozna sobie
    pisac, co sie chce, a drudzy, ze "bedziesz mial klopoty".
    Od razu wylatujecie z obrazaniem sie na wesolkow, a pytalem czysto
    teoretycznie, niemniej jednak serio chcialem sie czegos dowiedziec.

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 5. Data: 2010-07-28 16:38:53
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-28 16:53:37 +0200, WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> said:

    > Doskonale, ale pytam w sumie serio

    A ja serio odpowiadam.
    Głupkowata faktura? Chyba tylko od clowna z cyrku.

    > , bo ostatnio wywiazala sie wsrod znajomych dyskusja na ten temat i
    > jedni twierdzili, ze mozna sobie pisac, co sie chce, a drudzy, ze
    > "bedziesz mial klopoty".

    Spokojnie - tylko normalni zrezygnują ze współpracy z kimś niepoważnym.
    Głupki mogą popłakać się ze śmiechu.

    > Od razu wylatujecie z obrazaniem sie na wesolkow

    Po pierwsze nikt się nie obraża - polecenie by trzymać się od osób/firm
    niepoważnych z daleka nie jest objawem obrażania się.
    Po drugie - nie wesołków, a ludzie zdecydowanie nienormalnych.

    > , a pytalem czysto teoretycznie

    To traktuj odpowiedź jak w pakiecie - i teoretycznie, i praktycznie.

    > , niemniej jednak serio chcialem sie czegos dowiedziec.

    Prawo nie zabrania robić z siebie idioty.
    Więc śmiało...

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2010-07-30 03:46:48
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    Zalezy, czy faktura traktowan jest jako dokument, czy jako "druczek
    parkingowy"

    Pozdrawiam, M.

  • 7. Data: 2010-07-30 23:17:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jul 2010, WRonX wrote:

> [...]
    > Co by bylo, gdybym do kazdej faktury dolaczal pozycje o nazwie "Polecam sie
    > na przyszlosc", sztuk 1, wartosc 0.00PLN? :)

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-skarb
    owy-1_2_127.html
    +++
    art. 62
    § 1. Kto wbrew obowišzkowi nie wystawia faktury lub rachunku
    za wykonanie œwiadczenia,
    wystawia je w sposób wadliwy
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    albo odmawia ich wydania,

    podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.
    ---

    Umyślność wadliwości pozycji faktury nie podlega wątpliwości,
    nie można by się więc bronić art.1.3 KKS (acz można by się bronić art.1.2)

    > bo nie mam tego w PKD (jakie PKD do tego by musialo byc?!)

    PKD nic do tego.

    > - robie problem klientowi, bo US przyczepi sie, ze ma cos za darmo :)

    Tekst reklamowy nie stanowi usługi DLA KLIENTA.
    Z tego powodu nie ma mowy o PKD.

    > - cos jeszcze?

    Jak wyżej ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-07-31 21:52:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Tekst reklamowy nie stanowi usługi DLA KLIENTA.

    A jakby napisał

    ,,Wręczenie kartki z napisem >>TU REKLAMA<<''

    i faktycznie taką kartkę wręczył? To by była chyba usługa, nie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-08-02 07:07:01
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 31 Lip, 23:52, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > A jakby napisał
    >
    > ,,Wręczenie kartki z napisem >>TU REKLAMA<<''
    >
    > i faktycznie taką kartkę wręczył? To by była chyba usługa, nie?
    >
    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek

    A klient by odesłał fakturę do poprawy bo takiej usługi nie zamawiał.

  • 10. Data: 2010-08-02 19:31:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-02 09:07, gr pisze:
    > A klient by odesłał fakturę do poprawy bo takiej usługi nie zamawiał.

    Nie zamawiał, ale usługa została wykonana. Więc ze strony skarbowej
    chyba OK.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek