  • 1. Data: 2006-09-17 02:52:27
    Temat: Prawa wnuczka ?
    Od: swardziński<s...@g...com>

    W komunalnym mieszkaniu od prawie 20 lat zameldowany na stałe jest wnuczek,
    którego babcia zmarła przed rokiem. Babcia była głównym najemcą. Przez wiele lat
    wnuczek opiekował się babcią (ale bez żadnej formalnej umowy - wiadomo -
    rodzina).
    Pytania: (też w świetle ustawy o ochronie praw lokatorów z 21.06.2001, Rozdz.2
    Art.19 i Rozdz.5 Art.30 oraz , Kodeks Cywilny Art.691)
    1.Czy gmina może wypowiedzieć umowę najmu (która faktycznie jest podpisana
    jest z nieżyjąca już babcią ! ) ?
    2.Jakie prawa daje wnuczkowi fakt stałego zameldowania ?
    3.Jak się obronić przed ewentualnym wypowiedzeniem umowy przez gminę ?
    4.Jakie nastąpiły ostatnio zmiany w prawie utrudniające pozbycie się
    wynajmującego lokal, czego dotyczą, jakiego typu mieszkań (własnościowych ?,
    komunalnych ?) i w jakich aktach prawnych są opublikowane ?
    Z góry dziękuję wszystkim, którzy zainteresują się moim problemem.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-09-18 10:08:33
    Temat: Re: Prawa wnuczka ?
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "swardziński" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Rozdz.2
    > Art.19 i Rozdz.5 Art.30 oraz , Kodeks Cywilny Art.691)

    Z autopsji : byłem zameldowany u dziadków (ponad 20 lat)i po ich śmierci
    dostałem prawo zajęcia tego mieszkania.
    Co prawda, wymagało to przeprowadzenia sprawy sądowej ale potem w sumie się
    okazało że założenie sprawy nie było konieczne.

    Co do podstawy prawnej...nie znam, wszystko odbyło się prawie 15 lat temu
    więc i przepisy się zmieniły.

    Prosta rada - udać się do prawnika w danej miejscowości, będzie najbardziej
    zorientowany co i jak

    Pozdrawiam

    Krasnal