  • 1. Data: 2006-09-17 02:50:27
    Temat: list gonczy za alimenty
    Od: mama<u...@o...pl>

    Syn ma nieslubne dziecko ur.w styczniu ub.r. W listopadzie zostaly zasadzone
    alimenty po 250 zl. i wsteczne od lipca do listopada po 200 zl. syn nie placil
    alimentow. W styczniu matka dziecka zlozyla skarge do komornika, syn byl na
    rozmowie w Kancelarii, ale nie mogl placic poniewaz stracil w styczniu prace
    przedtem pracowal o umowe o dzielo. w kwietniu wyjechal za granice do pracy.
    Pod nieobecnosc syna przyszedl list polecony od prokuratora ktorego nie
    odebralam. Potem przyjechala policja i dowiedzialam sie ze chodzi o alimenty.
    Pojechalam do komornika i wplacilam 1000zl {18-30maj] przy ostatniej wplacie
    komornik powiedzial mi ze syn jest scigany listem gonczym z doniesienia do
    prokuratury przez matke dziecka. Napisalam pismo wyjasniajace do prokuratury,
    ze nie ma uporczywosci bo mamy pogorszenie sytuacji w rodzinie. J od 2 lat
    choruje [przeszlam 3 operacje ostatnia miesiac temu i 6 pobytow w szpitalu] Syn
    pomaga nam finansowo. Prokurator powiedzial, ze nawet jak splaci wszystko nadal
    bedzie poszukiwany i osadzony w areszcie. Nie sa to wielkie zaleglosci [ 1550zl]
    Czy prokurator sciga syna dla dobra jego corki, ktora byc moze kiedys podziekuje
    swojej matce za to ze zrobila z jej ojca kryminaliste. Co mam robic, jak zyc bez
    nerwow, ktore w mojej chorobie nie sa mi potrzebne. Co mam uczynic, aby syn
    mogl swobodnie nas odwiedzic, przeciez wyjechal miedzy innymi po to by zarobic
    na alimenty. dziekuje za pomoc.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-09-17 09:35:23
    Temat: Re: list gonczy za alimenty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mama" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    List gończy nie ma na celu ukaranie syna, a stanowi pomocniczy element procesu
    karnego zmierzający do umożliwienia organowi procesowemu wykonania czynności z
    udziałem osoby, której miejsca zamieszkania nie można ustalić. Stąd też
    prokurator dobrze Was poinformował. Istnieje tzw. instytucja "listu żelaznego".
    Czyli przebywający za granicą może zwrócić się do sądu okręgowego o wydanie
    takiego dokumentu. Wówczas pod warunkiem stawiania się na wezwania oraz
    przebywania w obranym przez siebie miejscu pobytu w Polsce. Na ile stanowi to
    dla Was rozwiązanie, to trudno mi ocenić.

    Może lepszym rozwiązaniem było by wystąpienie o obniżenie alimentów. Skoro syn
    ich płacić nie może. Pytanie, czy faktycznie nie może. Inne rozwiązanie, to
    alimenty dla Was. Wówczas sąd już musi uzyskiwane przez syna dochody podzielić
    pomiędzy "potrzebujących" i uprawnionych.