    From: "-mart-" <m...@m...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawa autorskie, strona www dla firmy.
    Date: Fri, 18 Apr 2003 19:38:52 +0200

    Witam !

    Bardzo prosze o opinie na temat tej sprawy, z gory dzieki!

    Stworzylem stronke jako mala firma jednoosobowa dla drugiej firmy.
    Wykupili rowniez utrzymanie na moim serwerze. Zaplacili
    Minal rok i wystawilem fakture za kolejne utrzymanie. Fakturke podpisali,
    ale nagle sie im przypomnialo, ze oni sobie chyba beda swoj wlasny serwer
    stawiac i jej po prostu nie zaplaca, bo nie. Prezes owej firmy stwierdzil,
    ze fakture
    podpisal pracownik ,a nie on:) (!) Dlugo rozmawialem z nim, ale stwierdzil,
    ze on "tego" nie
    zaplaci nawet jak jest podpisane.
    Faktura byla juz po terminie platnosci, wiec zdecydowalem sie zablokowac
    strone.

    Zaraz przyszli z zadaniem :) wydania plikow zrodlowych (a mieli na to 2
    lata i dostep przez ftp).ze strony i tu
    pojawiaja sie moje pytania i bardzo prosze o odpowiedz.

    1) Co mogę zrobić z niezapłaconą fakturą (kwota ok. tylko 600zl)
    ale podpisaną i firma jest w pełni wypłacalna..Faktura została podpisana,
    przez kierownika, a nie prezesa firmy X. Jednak wszystkie poprzednie faktury
    podpisywal
    ów kierownik i nigdy nie było żadnych problemów. Teraz się pojawiło
    naciąganie :(

    2) W umowie kiedy robilem im strone (2 lata temu) nie bylo slowa o
    zrzeczeniu sie jakichkolwiek praw autorskich czy majatkowych..
    JEst tam mowa tylko o zaprojektowaniu i utrzymaniu strony www.

    3) Czy mam im wydac pliki? Teraz kiedy zablokowałem www z powodu nie
    zapłacenia
    faktury niejako "abonamentowej" za kolejny rok utrzymania www na serwerze..

    4) Czy jesli im wydam pliki, moga cos w nich zmieniac, np. usunac informacje
    ze to moja firma jest tworca tego serwisu? Bo do tego sie przymierzaja...

    dziekuje z gory za jakakolwiek pomoc,
    -mart-