  • 1. Data: 2006-03-05 19:20:55
    Temat: Prawa autorskie nieżyjących wykonawców?
    Od: BarMan <b...@i...pl>

    Chcę w tworzonej przez siebie muzyce wykorzystać utwory muzyki poważnej
    z dawnych epok. Gdzie się najlepiej zwrócić o prawa autorskie? Do
    wydawcy płyt? Przyjmijmy że autorzy już dawno nie żyją...

  • 2. Data: 2006-03-06 07:40:28
    Temat: Re: Prawa autorskie nieżyjących wykonawców?
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "BarMan" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Chcę w tworzonej przez siebie muzyce wykorzystać utwory muzyki poważnej z dawnych
    epok. Gdzie się najlepiej zwrócić o prawa
    > autorskie? Do wydawcy płyt? Przyjmijmy że autorzy już dawno nie żyją...

    Jedna rzecz to prawa autorskie do utworu i te zapewne dawno wygałsy a druga rzecz to
    prawa do wykonaniatego utworu i tu musisz
    zwracac się do wydawcy albo do tych którzy ten utwór wykonali nagrali etc. No chyba
    ze sam bedziesz sobie nagrywał utworzy
    "muzyki poważnej z dawnych epok". To jesli te epoki są starsze niz bodaj 70 lat to
    nikogo o nic sie nie musisz pytac.

    A.

  • 3. Data: 2006-03-06 07:43:49
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "BarMan" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    epok. Gdzie się najlepiej zwrócić o prawa

    > Jedna rzecz to prawa autorskie do utworu i te zapewne dawno wygałsy

    doprecyzuję - chodzi o prawa majątkowe bo autor na zawsze pozostanie autorem.

    A.

  • 4. Data: 2006-03-06 07:58:18
    Od: BarMan <b...@i...pl>

    Arek Margraf napisał(a):

> [...]
    chyba ze sam bedziesz sobie nagrywał utworzy
    > "muzyki poważnej z dawnych epok". To jesli te epoki są starsze niz bodaj 70 lat to

    Akurat na chórki mnie nie stać (będę rippował z płyt i doklejał to co
    moje)a utwory są dawniejsze. Ale czy ktoś oskarży mnie o plagiat?

    PS: Muszę się zwrócić do wydawcy płyt tak?

  • 5. Data: 2006-03-06 08:02:53
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    są dawniejsze. Ale czy ktoś oskarży mnie o
    > plagiat?
    >
    > PS: Muszę się zwrócić do wydawcy płyt tak?

    To zalezy co chesz dalej z tym robic. Opublikowac w 100000 egzemplarzy czy po prostu
    posłuchac w domu z kolegami ?

    A.

  • 6. Data: 2006-03-06 10:24:49
    Od: BarMan <b...@i...pl>

    Arek Margraf napisał(a):
> [...]
    utwory są dawniejsze. Ale czy ktoś oskarży mnie o

    > To zalezy co chesz dalej z tym robic. Opublikowac w 100000 egzemplarzy czy po

    W takiej ilości publikować nie ale może słuchać nie w domu tylko np. na
    spotkaniach w dużym gronie...

  • 7. Data: 2006-03-06 11:38:28
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > W takiej ilości publikować nie ale może słuchać nie w domu tylko np. na spotkaniach
    w dużym gronie...

    Jesli bedzie to grono osób tobie obcych albo bedziesz czerpał zysk z tego odtwarzania
    to powinienes miec zgode wykonawców
    (bezposrednio albo przez wydawnictwo lub organizację odpowiednią zbirowego
    zarządzania prawami autorskim). Jezeli jednak chesz
    sie pokazac w licznej rodzinie albo wsród kolegów z klasy/pracy etc to nie jest to
    konieczne. zalezy czy impreza ma charakter
    publiczny/otwarty czy prywatny/zamkniety.

    A.