  • 1. Data: 2005-04-28 07:04:17
    Temat: Prawa autorskie do zdjęć ze ślubu
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Znajoma ma problem. Podpowiecie coś?

    Jej opis sytuacji:

    "Zaproponowalismy bratu męza zeby zrobił nam zdjęcia na naszym slubie z
    racji tego że finansowo nie było go staćna jakiś prezent. kupilismy mu
    sporo klisz, pozyczylismy lampe no i zdjecia pstrykał. po jakims czasie
    wywołałam te zdjecia które mi sie podobały a kiedy on to zobaczył zabrał je
    i powiedział że nie miałam prawa (on ma prawa autorskie), że skoro on je
    robił (przypominam na naszych kliszach) to on może wywołac tylko te które
    on chce. zaznaczam że umawialiśmy sie na zdjecia a nie na ich wywolywanie
    czy obrabianie. umowa była ustna. "

    Kto ma rację?

    RG

  • 2. Data: 2005-04-28 07:34:08
    Temat: Re: Prawa autorskie do zdjęć ze ślubu
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > które
    > on chce. zaznaczam że umawialiśmy sie na zdjecia a nie na ich

    Wszystko chyba zależy od sytuacji, bo z tego opisu wygląda że brat dał w
    prezencie naświetlenie filmów ( i tym prezentem było jego zaangażowanie/
    poświecony czas /itp). Jeżeli jego zamierzeniem było podarować tylko
    wybrane klatki to chyba powinien to zaznaczyć wręczając filmy bo tak
    można domniemywać, że daje wszystkie. Prawa autorskie nie mają tu raczej
    znaczenia bo wcale nie negujecie kto jest autorem, a praw majątkowych
    chyba się zrzekł wręczając filmy.
    I kto powiedział, ze z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach ;)
    pozdr axell

  • 3. Data: 2005-04-28 08:07:50
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Roman G. napisał(a):

> [...]
    > on chce. zaznaczam że umawialiśmy sie na zdjecia a nie na ich wywolywanie

    dokladnie jak napisal poprzednik, pomylily mu sie chyba prawa autorskie
    z finansowymi, jesli macie klisze wywolajcie sobie zdjecia jakie
    chcecie, jesli nie macie, postarajcie sie mu je zabrac, brat generalnie
    moze wam skoczyc, szczegolnie ze nie bylo zadnej umowy pisemnej

  • 4. Data: 2005-04-28 11:51:09
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Wspolczuje mezowi takiego brata

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 5. Data: 2005-04-28 17:17:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    Wyjaśnij bratu, że jest jak autorem. Z tym, ze negatywy są Twoje, więc
    ma Ci je oddać. Ty możesz sobie powielać, ale przy każdym pokazaniu ich
    będziesz informował oglądających, ze to dzieło artystyczne Twojego
    brata. Naruszysz jego prawa, jakbyś powiedział, że sam robiłeś te
    zdjęcia.