  • 1. Data: 2003-07-07 08:01:50
    Temat: Prawa autorskie
    Od: "dziwak" <d...@Z...pl>

    Witam
    Moi znajomi niedawno brali slub i na te okazje zamowili osobe, ktora
    sfilmowala ta uroczystosc. Osoba ta ma wlasna i firme i za ta usluge
    oczywiscie dostala wynagrodzenie. Teraz osoba ta sprzedaje nakrecone
    materialy tylko na zabezpieczonych przed kopiowaniem kasetach i plytach cd
    (koszt jednej kopii to 30 zl). Znajomi (ja rowniez) nie moga zrozumiec
    dlaczego mimo tego, ze zaplacili za filmowanie swojego slubu nie moga teraz
    do woli we wlasnym zakresie kopiowac tych materialow. Czy wlasciciel tej
    firmy postepuje zgodnie z prawem? Prosze o podanie jakiejs podstawy prawnej
    (zarowno w przypadku gdy jego postepowanie jest prawidlowe, jak i w
    przypadku gdy lamie jakis przepis prawa).

    Pozdrawiam
    janusz

  • 2. Data: 2003-07-07 13:15:25
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:beb9e3$rad$1@nemesis.news.tpi.pl>
    dziwak napisał(a):

> [...]
    > podstawy prawnej (zarowno w przypadku gdy jego postepowanie jest
    > prawidlowe, jak i w przypadku gdy lamie jakis przepis prawa).

    Wszystko zalezy od sposobu skonstuowania umowy o dzielo, ktora z nim
    podpisaliscie (bo chyba byla taka umowa?).
    Jesli to umowa o dzieło - to moze tak postepowac, prawa majatkowe
    naleza do niego.
    Jesli to umowa z przekazaniem praw autorskich - postepuje niezgodnie z
    umowa.
    Jest jeszcze kwestia, czy w umowie zapisaliscie sobie, ze otrzmacie
    dzielo w takim zapisie, ktore umozliwi kopiowanie?

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603