  • 1. Data: 2005-01-08 19:27:08
    Temat: Prak instrukcji PL z plyta glowna...
    Od: "Kubaz" <k...@t...UsunTO.pl>

    Witam, czy mozna odstapic od umowy w przypadku, gdy do zakupionej plyty
    glownej nie ma instrukcji do kupionego modelu plyty (jedynie podobny - ale
    roznice male sa) oraz instrukcja nie jest wjezyku polskim? Pragon, karta
    gwarancyjna jest...

    --
    Kubaz

  • 2. Data: 2005-01-09 09:43:22
    Temat: Re: Prak instrukcji PL z plyta glowna...
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 8 Jan 2005 20:27:08 +0100, Kubaz naskrobał(a):

> [...]
    > roznice male sa) oraz instrukcja nie jest wjezyku polskim? Pragon, karta

    Niestety w ustawie o szczególnych war. sprzed. kons. jest pewna
    nieścisłość. Jest wpisany wymóg wydania instrukcji obsługi w j. polskim
    jednak nie ma jednaznacznej sankcji jej braku. Instrukcja nie jest
    właściwością przedmiotu ani nie zmienia jego celu. Tym niemniej zgodnie z
    duchem ustawy wydaje się, że może być to podstawa do reklamacji w tym
    trybie. Najlepiej wykazać, żę instrukcja była istotną cechą towaru ponieważ
    zgodnie z ustawą domniemałeś, że towar posiada instrukcje w j. polskim i ze
    względu na duże skomplikowanie towaru (płyta główna) brak zrozumiałego
    opisu powoduje że nie może być stosowany zgodnie ze swoim przeznaczeniem.
    Oczywiście to nie przeszkadza sprzedawcy wydania ci tłumaczenia instrukcji
    na papierze i tym samym doprowadzenie do stanu zgodnego z umową.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-01-09 12:20:36
    Od: "Kubaz" <k...@t...UsunTO.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Oczywiście to nie przeszkadza sprzedawcy wydania ci tłumaczenia instrukcji
    > na papierze i tym samym doprowadzenie do stanu zgodnego z umową.

    A co w przypadku, jesli w warunkach gwarancji jest "niestosowanie sie do
    instrukcji oblslugi grozi utrata gwarancji" - jakos tak? Wnioskuje, ze moge
    olac ten punkt i moge nie stosowac sie do instrukcji, ktorej przeciez nie
    mam - mam jedynie w jakims dziwnym jezyku ktorego przeciez nie mam obowiazku
    znac:)

    --
    Kubaz

  • 4. Data: 2005-01-09 12:32:55
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 9 Jan 2005 13:20:36 +0100, Kubaz naskrobał(a):

> [...]
    > mam - mam jedynie w jakims dziwnym jezyku ktorego przeciez nie mam obowiazku

    Tzn nie mieszaj gwarancji z regulacjami ustawowymi. Przy niezgodności z
    umową w ogóle nie powołujesz się na zapisy gwarnacji. Natomiast co do samej
    gwarancji to masz racje ten warunek nie zostanie nigdy spełniony z powodu
    braku instrukcji. Czyli jeżeli wskutek niewłaciwego użytkowania np. podania
    błędnych napieć dojdzie do uszkodzenia to możesz i tak reklamować sprzęt na
    podstawie gwarancji jak i przepisów ustawowych.

  • 5. Data: 2005-01-10 01:16:29
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik Sebol napisał:

> [...]
    > Oczywiście to nie przeszkadza sprzedawcy wydania ci tłumaczenia instrukcji
    > na papierze i tym samym doprowadzenie do stanu zgodnego z umową.

    W zwiazku z tym jesli odda ktos na niezgodnosc brak gwarancji ,a
    faktycznie udowodni ze no przeciez jest ona istotna, to zaloze sie ze
    sprzedawca w ciagu 14 dni taka dostarczy ;]

    --
    fi5h