  • 1. Data: 2005-01-08 18:41:07
    Temat: Jakich pism nie wolno poczcie przekierować?
    Od: "Jo" <z...@p...onet.pl>

    Czy ktoś wie, jakich pism oprócz sądowych i z US nie wolno poczcie
    przekierować?

    Dzięki z góry za każdy głos

  • 2. Data: 2005-01-08 20:24:51
    Temat: Re: Jakich pism nie wolno poczcie przekierować?
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Jo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś wie, jakich pism oprócz sądowych i z US nie wolno poczcie
    > przekierować?

    w regulaminie EMS Pocztex widziałem punkt, ze nie podlega dosyłaniu, ale czy
    to jest równoznaczne z przekierowaniem...

    a tak na marginesie, to chętnie przeczytałbym podstawę prawną zakazującą
    przekierowaniom pism z sądu i US.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 3. Data: 2005-01-09 08:48:09
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@j...w.stopce.pl> napisał(a):

    > a tak na marginesie, to chętnie przeczytałbym podstawę prawną zakazującą
    > przekierowaniom pism z sądu i US.

    Jeżeli sąd lub US wyślą przesyłkę na zasadach ogólnych to może ona być
    dosłana. Jeżeli natomiast wyślą pismo w konkretnym postępowaniu, to
    odpowiednie przepisy dotyczące tego postępowania dokładnie określają jak i
    gdzie powinno przebiegać doręczenie. W przepisach tych nie ma mowy o tym, że
    Poczta może pisma dosyłać na inny adres.

  • 4. Data: 2005-01-09 08:58:06
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    Jo <z...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy ktoś wie, jakich pism oprócz sądowych i z US nie wolno poczcie
    > przekierować?

    Nie wiem co znaczy "przekierowywanie" bo takiej usługi nie ma. Jest natomiast
    dosyłanie.
    Nie są dosyłane:
    - przesyłki nadane na warunkach specjalnych (w postępowaniu cywilnym, karnym,
    administracyjnym itd.),
    - przesyłki, co do których regulaminy świadczenia usługi zawierają
    postanowienie, że ich się nie dosyła (np. EMS-Pocztex, przesyłka dworcowa,
    telegram pocztowy, PZW).

  • 5. Data: 2005-01-09 11:17:46
    Od: "Jo" <z...@p...onet.pl>

    - w przepisach tych nie ma mowy o tym, że
    -Poczta może pisma dosyłać na inny adres, nie ma też , że nie może, gdyby
    było że nie może dosyłać była by usprawiedliwiona.

    Jest natomiast ,że poczta powinna dostarczyć pimo adresatowi. Jeśli poczta
    wie o gdzie obecnie się znajduję ( nie mieszkam) bo zleciłem dosyłanie pism
    jaka jest przeszkoda dostarczyć mi je tam, lub tam zostawić awizo lub
    ostatecznie w adnotacjach podać sądowi , że na poczcie jest zostawiony adres
    dosyłań. Adres ten jest adresem mojej firmy, na pozwie występuje.
    .Art. 135. Doręczenia dokonywa się w mieszkaniu, w miejscu pracy lub tam,
    gdzie się adresata zastanie. CZy sąd nie powinien wykorzystać tych
    możliwości?