  • 11. Data: 2003-03-19 10:15:31
    Temat: Re: Praca w Niedziele
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:scbf7v8htd5mp73mg5rlut8m0ucvfj7s5j@4ax.com...

    > A kiedy pracownicy tych sklepów mają oglądać rodziny?

    W sobotę, poniedziałek i reszte dni tygodnia - te, które akurat mają w danym
    tygodniu wolne? Wydaje Ci się, że jak sklep pracuje 7 dni w tygodniu to
    wszyscy pracownicy też??? Buhahahaha!!!

    Depi.

  • 12. Data: 2003-03-19 10:24:34
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 2003-03-19 00:37, Tristan Alder wrote :

    > A kiedy pracownicy tych sklepów mają oglądać rodziny?

    P. post kol. Marcina Olendera; ja jeszcze dorzuce, ze nikt nikogo nie
    zmusza do pracy w takim sklepie.
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 13. Data: 2003-03-19 13:57:25
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Szweicer" <p...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > P. post kol. Marcina Olendera; ja jeszcze dorzuce, ze nikt nikogo nie
    > zmusza do pracy w takim sklepie.

    Jak to nie zmusza? A jaką ci ludzie mają alternatywę?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 14. Data: 2003-03-19 14:19:42
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 2003-03-19 14:57, BaLab wrote :

    > Jak to nie zmusza? A jaką ci ludzie mają alternatywę?

    Skad mam wiedziec? To grupa o prawie, a nie o polityce. W zadnej ustawie
    nie ma "osoby bez pracy maja pracowac przez 24 godziny w supermarkecie",
    a o tym mowimy.
    - Szwejk

  • 15. Data: 2003-03-19 16:48:32
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    fakt, a co do postu Tristiana to odpowiedź na niego poscie Marcina mnie
    zabiła. W tygodniu kolego to rodziny właśnie pracują:):)

    PS Zadałem to pytanie na grupie bo ktos mnie o to prosił. Sam nie mam nic
    przeciwko pracy w niedziele

  • 16. Data: 2003-03-19 17:40:23
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > Jak to nie zmusza? A jaką ci ludzie mają alternatywę?

    Ja powiem więcej! Takie coś nazywa się przymusem ekonomicznym. I jak
    historia uczy kończy się interwencją stanowiących prawo lub (czego nie życzę
    nikomu) rewolucją.

    Stan_Z

  • 17. Data: 2003-03-19 19:20:14
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]

    > zadnej ustawie
    > nie ma "osoby bez pracy maja pracowac przez 24 godziny w

    Masz rację, nie ma takiego zapisu. Ale może powinien być przepis
    ograniczający samowolę i nadużycia w tym zakresie? Po to, aby Konstytucja RP
    nie była miejscami, np. gdy mówi o godności człowieka, martwym zapisem.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 18. Data: 2003-03-19 19:59:42
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 2003-03-19 20:20, BaLab wrote :

    > Masz rację, nie ma takiego zapisu. Ale może powinien być przepis
    > ograniczający samowolę i nadużycia w tym zakresie? Po to, aby Konstytucja RP
    > nie była miejscami, np. gdy mówi o godności człowieka, martwym zapisem.

    A jesli ktos ma ochote pracowac w niedziele? Po co mu zabraniac? Ja tam
    stoje na stanowisku, ze jesli sie zgodzilem na jakies warunki, to trudno
    - nie mam prawa teraz zmieniac (oczywiscie, jednostronnie) czy
    strajkowac. Wiem, mam wybor, zwolnic sie, moze pojde na bruk i bede
    bezrobotny. Ale tez moze sklep wiecej zarobi i wiecej sprzeda, dzieki
    czemu skorzystaja np. rolnicy? O takich powiazaniach tez nie zapominajmy.
    Oczywiscie uwazam, ze praca w niedziele powinna byc dobrowolna (tak samo
    jak w kazdy inny dzien). Jesli szef komus mowi "popracuj w niedziele", a
    w umowie tego nie bylo, to oczywiscie, zgadzam sie, jest to zlamaniem
    warunkow umowy. Ale jesli w umowie bylo, no to przepadlo... Trzeba
    patrzec, co sie podpisuje.
    - Szwejk

  • 19. Data: 2003-03-21 00:56:44
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Stan_Z" <s...@g...pl> wrote in message

    > Ja powiem więcej! Takie coś nazywa się przymusem ekonomicznym. I jak
    > historia uczy kończy się interwencją stanowiących prawo lub (czego nie
    życzę
    > nikomu) rewolucją.

    Historia ( ustawodawstwa w szczególnosci ) uczy takze, ze przepisy
    ustanawiane pospiesznie w obrnie jakies jednaj grupy zawzwyczaj wywieraja
    skutek odwrotny od zamierzonego lub wylewaja dziecko z kapiela. Chcemy
    chronic ludzka godnosc (???) i zakazemy handlu w niedziele? OK! Hurra!
    Ups... Kilka tysiecy osob wyladowalo na bruku? Coz - ale za to teraz godnie
    nie musza pracowac w niedziele! A nawet reszte tygodnia maja wolne i moga
    widywac sie z rodzinami non-stop! Hurra!!!

    Bosz...

    --
    Depi.